8 Mayıs 2013 Çarşamba

gül suyu yapımı


tonik yerine gül suyu kullandığımı daha önce söylemiştim.geçenlerde katkısız gerçek gül suyu yapımı ile ilgili bir video görünce dayanamadım, denemeye karar verdim.yapılışı şu şekilde;

derin bir tencerenin içine ısıya dayanıklı herhangi bir şey koyuyoruz,ben cezvenin sapını çıkarıp koydum.
iyice açmış güllerimizden kopardığımız yaprakları da tencerenin içine koyup,tencereye su ekliyoruz.suyun seviyesi tenceredeki cezveyi aşmayacak şekilde olmalı.


 
geniş bir kaseyi cezvenin üzerine yerleştiriyoruz.


tencerenin kapağını ters şekilde kapatıp, suyun kaynamasını bekliyoruz.


su kaynadıktan sonra, birkaç adet buz parçasını kapağın orta noktasına koyuyoruz.böylece kaynayan suyun buharı yükselip, tencerenin kapağına çarpacak ve buzun sayesinde yoğunlaşması artıp, kasenin içine saf gül suyu damlayacak.bir nevi damıtma işlemi gerçekleşiyor.laboratuvar yöntemlerinin, ev ortamına aktarılmış basit bir şeklini uygulamış oluyoruz.10-15 dakika içinde bir kase dolusu gül suyu elde ettim.

yalnız küçük bir yanlış yaptığımı sonradan farkettim.cezvenin ağırlığı yeterli gelmediği için, kaynayan suyun sayesinde, cezve tencerenin içinde gezmeye başladı :) buharlaşan su kapağın orta noktasından damladığı için biraz fire verdim.bir daha ki sefere daha ağır bir şey koyacağım.zaten izlediğim videoda tuğla veya taş diyorlardı.


bazen de yüzümde papatyalı buz küpleri gezdiririm.kurutulmuş papatyaları demleyip, suyunu buz kalıbına döküyorum.donduktan sonra bir poşete koyup buzlukta saklıyorum.





10 yorum:

ada ve deniz dedi ki...

Ben de deneyeceğim bunu çok teşekkürler. Sadece buzları koyduğumuzda ocağı kapatıyor muyuz onu merak ettim....

ZEYNEP dedi ki...

Allah razı olsun.Çok iyi fikirler bunlar.Doğallık gibisi var mı?Hemen deneyeceğim.Selamlar...

Yelda Kaya dedi ki...

Esasen damıtma işlemi yapmışsın. Bazı bölgelerde yöresel olarak kekik suyunu da böyle yapıyorlar. Cezvenin yürümemesi için içine su doldurabilirsin. Ağırlık yapar. Tonik olarak gerçekten çok güzel oluyor. Ellerine sağlık.

designbyeda dedi ki...

ada ve deniz,
istediğiniz miktarda gül suyu elde edinceye kadar, altı kısık bir şekilde kaynatmaya devam ediyorsunuz.

zeynep,
Allah sizden de razı olsun, çok teşekkür ederim.sevgiler.

yelda kaya,
çok haklısınız, bir ağırlık lazım. içine taş doldurmayı akıl ettim düşününce :) çok teşekkür ederim.

blogdayaparimkariyerde dedi ki...

Güzelliğinin sırrı bu doğal ürünler demekki Edacım:) Gerçekten en doğrusu da bu kimyasal ürünler yerine doğanın bize vermiş olduğu nimetlerden faydalanmak. Ellerine sağlık ben de deneyeceğim mutlaka:)

designbyeda dedi ki...

blogdayaparimkariyerde,
canım çok teşekkür ederim, bu ne güzel bir yorum..dene mutlaka, çok öpüyorum.

Begum Salurvan dedi ki...

merhaba ben yeni izlemeye aldım blogunu ve keşke daha önceden keşfetseymişim dedim nekadar güzel şeyler yapmışsın papatya buz küplerini hiç düşünmemiştim
gül suyu bende kullanıyorum ama böyle distile yöntemide hiç aklıma gelmemişti direkt tencereye at kaynat diye düşünüyordum=)
teşekkürler

designbyeda dedi ki...

Begum Salurvan,
ben de sizin gibi sanıyordum gül suyu yapımını..öğrenmenin sınırı yok :D sevgiler.

Turkish beekeeper dedi ki...

güzel bir paylaşım katkım olsun.gül yapraklarını sabah erkenden toplayıp,bir poşete koyup ağzını, işlemi yapacağınız zamana kadar kapalı tutarsanız daha güzel kokan bir gül suyu elde edersiniz.birde ısparta gülü diye bildiğimiz ve aynı zamanda reçeli yapılan güllerin kokusu harika oluyor.

Melike Korkmaz dedi ki...

Ellerine sağlık süper fikir bayıldım. Buz olayıda doğal botoks işte cildi diri kalmasını sağlar mutlaka denicem.teşekkürlerr paylaşımiçinnn