12 Mart 2013 Salı

örgü başlama tekniği


bu yazımdaki kazağımın başlama şeklinin farklı olduğundan bahsetmiştim.detaylı bir post hazırladım.çok karışık ve zor gibi gelebilir ama 1-2 defa yaptıktan sonra eliniz çok alışacak.bir de sonuç çok güzel olduğu için sabretmeye değer bence.



1.görsel:( yukarıda) örmeyi düşündüğünüz ipten farklı bir ip ile başlıyoruz.arada renk farkı olursa çok rahat edersiniz.ilmek sayısı, normalde atacağınız ilmeğin yarısı olacak.yani bu örgü için 80 ilmek atacağıma, krem renkli ip ile 40 ilmek atıyorum.



2.görsel: esas ipimiz ile örmeye başlıyoruz.



 3.görsel: 4 sıra örüyoruz.



4.görsel: alttaki krem renkli ipi sökerek ilmekleri diğer şişe topluyoruz.bu işlemin sonunda şişin yönü ters kalacak üstteki şiş ile aynı yöne bakması için 3. şişe ihtiyacınız olacak ve ilmekleri o şişe toplamanız gerekecek.



5.görsel: aşağıda şişlerin 2 si de aynı yöne bakıyor.bu şekilde olmalı..



6.görsel:  2 şişi aşağıdaki gibi haroşa kısım içeride kalacak şekilde tutun.sırasıyla bir öndeki şişten bir arkadaki şişten, 3. şişe ilmekleri örmeden toparlayın. bu işlemin sonunda şişin yönü, ipin tersinde kalacak.son bir düzeltme yaptıktan sonra normal örgünüze başlayabilirsiniz.




5 yorum:

sevgi atölyesi dedi ki...

evetttt, çok basit ve güzel bir anlatım olmuş :) ellerine sağlık

designbyeda dedi ki...

sevgi atölyesi,
ilk siz istemiştiniz açıklamasını, ilk yorum yapan da siz oldunuz :) anlaşılır bir post olmasına çok sevindim.teşekkürler.

Adsız dedi ki...

çok güzel ve net açıklamışsınız. Teşekkürler.

selda KAYA dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Merve Yıldız dedi ki...

örgüde henuz acemıyım ancak ıkı renkle ormeyı bılmıyordum mesela cok teşekkürler denemelere alındı bıle. :)Sevgiler.