22 Ocak 2013 Salı

kaban astarlama


2 sene önce Burda dergisinin açıklamalarından öğrenmiştim bu yöntemi.
daha önce her yeri elimde dikiyordum.
astarın, kollar hariç, diğer parçalarını birleştiriyorum fakat yanda bir açıklık bırakıyorum.
bedeni, yüzü yüz gelecek şekilde, etrafını tümüyle dikiyorum.sonra bu açıklıktan kabanı ters çeviriyorum.



kolları yüzü yüz gelecek şekilde dikiyorum.sonra tersinden yukarı alıyorum ve kol evini elimde sık ara teyelle birleştiriyorum.aynı şekilde bedendeki açıklığı da elimde dikiyorum.

benim bildiğim tek yöntem bu.oldukça kolay geliyor.bildiğiniz başka pratik bir yol varsa öğrenmeye hazırım :)



11 yorum:

keskin makas dedi ki...

merhaba bende kabanın iç kol kısmından bir yer açıyorum oradan çeviriyorum kol dikişini hiç bozmuyorum dikiş iç kısımda kalmış oluyor

ummucan dedi ki...

süper bir yöntemmiş.dikiş kursuna giderken astarlı ceket veya kaban tarzı bişey dikmediğim için bende amerikayı yeniden keşfetmeye çalışyormuşcasına astar için kolay bir yöntem arıyordum. yayınız için teşekkürler çok öğretici oldu

arch.fikriye dedi ki...

Edacım dikişlerin çok muntazam olmuş.astarlama tekniklerini bende araştırıyorum.yavaş yavaş öğreneceğim.kumaş tay tüyüydü değilmi acayip güzel bir kaban olacak.

MODAVESAİRE burcu dedi ki...

bu yöntem de çok güzelmiş canım. ben ense ve pervaz içlerini birleştiriyorum ( astarda kolları yine astar bedene geçiriyorum) ardından etek uçları ve bilekleri elde bastırıyorum...sanki senn teknik daha kolay..kumaşı deve tüyü gibi görünüyor, çok merak ettim, bitmiş halini bekliyoruzzz:))

çiçek dedi ki...

bilgilerin için sağol canım..ben kaban astarlamayı hiç bilmiyordum..teşekkürler...

Yasemin dedi ki...

Ben,Yan dikişten 15- 20 cm acıklık bırakarak, diger parçaların hepsini birleştiriyorum. En son astarla kumaşı birleştirdikten sonra cevirip temiz makine dikişi ile yapıyorum. Böyle olunca elde baskı ile uğraşmıyorsun. Tek koldanda çevirebilirsin aslinda kol yan dikişinden.

suhuba dedi ki...

Sen ne kadar dolu dolu geldin böyle. Hoşgeldin. Güzel yöntem valla... Ben hiç denemedim. :)

suhuba dedi ki...

Ama modavesaire sayfasında benim için detaylıca anlatmıştı :)

designbyeda dedi ki...

keskin makas,
bunu gerçekten deneyeceğim.çok teşekkürler.

ummucan,
zamanlama iyi olmuş, çok sevindim :)

arch,fikriye,
evet tay tüyü denen kumaş..ben de hala en iyi tekniği bulma çabası içerisindeyim :) öğrenmenin sınırı yok..çok teşekkür ederim.

burcu'cum,
ben de bir ara senin gibi yapıyordum.bu daha kolay canım.

çiçek,
rica ederim.yardımcı olabildiysem ne mutlu bana..

yasemin,
evet bu teknik daha kolay görünüyor.deneyeceğim.teşekkürler.

suhuba,
inşallah şevkim kırılmaz.baya kaptırdım kendimi dikişe vs.. :))

mevlüde Turk dedi ki...

Bende keskinmakas'in dedigi gibi yapiyorum, daha pratik, daha kolay. Sen kollari sonradan elde bilestirip isini zorlastiyorsun:)) kabani diktigin gibi astarida dik gecir, koldaki acikliktanda dondur:)

dikisdersi dedi ki...

güzelmiş ama ben kolları oturtamam sanırım :)Mevlüde dogru diyor o yöntem daha kolay bir kaç yayın öncesinden yabancıların videolarını paylaşmıştım .ben astar dikişi ile elde kapatıyorum bazen eger arada biye varsa

bu arada kıl tela kalıbını yayınladım :)