5 Ağustos 2012 Pazar

gençlik ve sağlık iksiri / doğal tonik


merhaba,
daha önceki doğal güzellik kısmında bir peeling tarifi vermiştim ve toniğimi de kendim hazırlıyorum demiştim.
gül suyu sürekli kullandığım bir ürün ve çok memnunum. 2.si ise himalaya tuzundan hazırlanan bir mucize.

adı sole!


himalaya tuzu ve iyi kalitede içme suyunun karışımı ile %26 lık bir konsantre elde etmenizden ibaret.
benim kullandığım pembe renkli olan tuz sadece harici kullanım için uygundur.
yani yüzünüzü silebilir veya banyo tuzu olarak kullanabilirsiniz.bebek gibi bir cilt garanti :) sivilce, akne, kırışıklık, renk düzensizlikleri, çil, sedef, egzama , siğil  ve birçok cilt problemlerine çok iyi geldiği biliniyor.kadın hastalıklarında oturma banyosu ile şifa bulunuyor.himalaya tuzu şu an saptanan 84 mineral barındırıyor.

eğer yemeklerinizde kullanmak veya mucizevi sole kürü uygulamak isterseniz beyaz himalaya tuzu almalısınız.yemeklerinizin daha lezzetli olduğunu göreceksiniz.bu tuzu dilinize değdirdiğinizde bile lezzeti şaşırtıyor.ilk tattığım zaman ben şeker gibi emmiştim :)

bir de sole kürü var:
bu hazırlanan konsantre sıvıdan, içeceğiniz bir bardak suya karıştırıyorsunuz.düzenli kullanımda astım, alerji, kireçlenme, romatizma, kemik erimesi, migren, depresyon, kalp ritmi, böbrek taş ve kumu, yüksek tansiyon vs.. bir çok rahatsızlığa iyi geliyor.dolaşım sistemini ve organları olumlu etkiliyor.kan basıncını dengeliyor.vücutta biriken ağır metalleri ve toksinleri atıyor.kansere karşı koruyor.lütfen daha fazlası için araştırın, hatta uygulayanların yorumlarını okuyun.gerçekten şaşıracaksınız!


bugüne kadar tuz zararlı demelerinin sebebi şu: 
sofrada kullandığımız tuz, GERÇEK TUZ DEĞİL.rafine edilmesi ile içeriğinde sadece sodyum ve klorür  kalmış, kimyasal reaksiyon sonucu oluşmuş bir bileşimdir!!!




şimdi gelelim sole'nin yani doymuş himalaya tuzlu su çözeltisini hazırlamaya..

mutlaka cam kavanoz ve cam / tahta kaşık kullanılmalı.asla metal kaşık, kapla temas etmemeli.

-1 kahve fincanı (26 gr) Himalaya tuz kristaline
- 3 kahve fincanı (74 gr) içme suyu ilave ederek 24 saat bekletiniz. 

yukarıdaki fotoğrafta su ve tuzun karışmış ilk hali var.aşağıda ise 1 gün beklemiş hali..içindeki kabarcıkları görüyor musunuz? sole bu şekilde görünmelidir.
suyun doyma noktasından dolayı tuz tamamen erimeyecek.unutmayın bu konsantre hali.




kullanımına gelince;

eğer cildinize uygulayacaksanız bu şeklide direk kullanılıyor.sürüp kurumasını bekleyip ardından duruluyorsunuz.

kadın rahatsızlıkları için kullanacaksanız, bir leğenin içine 37 C'yi geçmeyecek ısıda su doldurup, suyun % 3 ü kadar sole ekliyorsunuz.

yemeklerde kullanacaksanız, (beyaz himalaya tuzu) yemeğiniz piştikten ve ocağı kapattıktan sonra damak tadınıza göre küçük bir miktar sole ekliyorsunuz.çünkü pişme devam ederse, tuz vitamin ve minerallerini kaybediyor.

eğer sole kürü uygulamak istiyorsanız, (beyaz himalaya tuzu) günlük içmemiz gereken 2.5 lt. suya 1 çorba kaşığı katılmalıdır. bu suyu sabah aç karnına, yemeklerden yarım saat önce ve 1 saat sonra, 1′er bardak içebiliriz.bu su kürü, insan fizyolojisinin birkaç ay gibi kısa sürede kendini toparlamasına, hücrelerin yenilenmesi, onarılması tedavisine maksimum seviyede yardımcı olur.


eğer tansiyon rahatsızlığınız varsa, günlük tüketmemiz gereken ortalama 2,5lt. (bünyeye göre artabilir) suya ilk hafta 1 çay kaşığı sole içiyoruz. İkinci hafta 2.5 lt. içeceğiniz suya 2 çay kaşığı sole katılır ve düzenli içilmelidir. Vücudumuzun ihtiyacı olan su ve mineraller hücreler tarafından yeterince alındığından hücrelerin kuraklığı giderilecek ve zamanla yüksek tansiyonun tedavisine yardımcı olur.

A Kristal tuzsuz su içildiğinde vücudun doğal minerallerini eksilterek, vücut hücrelerine girmeden süzgeçten geçer gibi vücuttan çıkıp gider. Bu nedenle kristal tuzlu su içmeliyiz.

bu postu, birden fazla sağlık sitelerinden, uzman tavsiyelerinden ve araştırmalardan aldığım yazılarla derledim.tarif, kullanım şekli ve faydaları ile ilgili kısımlar benim yorumlarım değildir.dediğim gibi lütfen daha fazla bilgi için araştırınız.

ve son olarak; tuzu, ya güvendiğiniz bir aktardan ya da güvenilir bir markadan temin edin.çünkü uyanık aktarlar kaya tuzunu himalaya tuzu diye satmaktadırlar.

sağlık ve sevgiyle kalın..


10 yorum:

MODAVESAİRE burcu dedi ki...

ilkfırsatta alacağım bu tuzdan..ve yapacağım...paylaşım için teşekkürler tatlımm

Rosesapling dedi ki...

Çok faydalı bir post olmuş canım teşekkürler =)

http://rosesapling.blogspot.com/

mihrican dedi ki...

himalaya tuzunun faydalarını bende duymuştum, ayrıca böyle ayrıntılı tarif ettiğin için teşekkürler :)

dikisilemoda.blogspot.com dedi ki...

BU GÜZEL BİLGİ PAYLAŞIMI İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER.BENDE SİZİN GİBİ GÜL SUYU VB DOĞAL ÜRÜNLERİ TERCİH EDİYORUM.KOZMETİK DEĞİL KULLANICAKSAMDA DERMO KOZMETİKLERİ SATIN ALIYORUM.BLOGUNUZUN SIKI TAKİPÇİLERİNDENİM POSTLAR ARASINDA UZUN ARALAR VERDİĞİNİZİ VE ÇO GÜZEL DİKİŞ DİKTİĞİNİZİ BİLİYORUM.BENDE SİZLERDEN HEVES EDEREK Bİ BLOG OLUŞTURDUM dikisilemoda.blogspot.com SİZDEN RİCAM BLOGUMA İZLEYİCİ OLMANIZ VE TAKİP ETTİĞİM BLOGLAR LİSTENİZDE YER VERMENİZ. ŞİMDİDEN DESTEĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

Anonim dedi ki...

Yine bomba bir post.Himalaya tuzunu cilt için almşıtım ama benim ki pembemsi değildi.Şimdi pembe olanı alıp denemeyi planlıyorum

designbyeda dedi ki...

herkese çok teşekkür ederim...umarım bir nebze faydalı olabilmişimdir..kocaman sevgilerle..

suhuba dedi ki...

Selam, bilgi dolu çok faydalı bir yazı olmuş. Birdaha okumama lzım 2. yorum yazacağım kesin. :)

designbyeda dedi ki...

suhuba,
selam, çok teşekkür ederim.oku tatlım gerçekten çok faydalı bu tuz..

serpil dedi ki...

Bugün aldım , suya koyacağım akşama eda hanımcım teşekkürler :) yüzüm için kullanmayı düşünüyorum , her gün kullanıyor musunuz siz, kullanılabilir mi acaba her gün?

designbyeda dedi ki...

Serpil Hanım, ben gün aşırı sürüyorum.belki her gün uygulanabilir.bir araştırın isterseniz.yüzümde kuruyor ve 15-20 dk sonra yıkıyorum ve nemlendiricimi sürüyorum.inşallah güzel sonuç alırsınız tabii uzun vadeli kullanmamız gerekiyor.