31 Temmuz 2012 Salı

doğal peeling




doğal olan herşeye karşı bir zaafım var!
nemlendirici göz ve yüz kremim dışında ( ki onlarda bitkisel ), ev yapımı maske, peeling ve tonik kullanıyorum.
asla bir peelinge para vermem.çünkü elimizin altında muhteşem malzemeler var.
hem vücuduma hem yüzüme kullanıyorum ve bebek gibi bir ciltle banyodan çıkıyorum.hatta sonrasında kremlenmenize bile gerek kalmıyor.


içindekiler:
5 yemek kaşığı şeker ( hatta esmer şeker olursa daha iyi ),
1 yemek kaşığı elma sirkesi,
ve yumuşak bir kıvam alana kadar bal.

hepsini karıştırıp, bir kavanoza koyup, buzdolabında uzun süre saklayabilirsiniz.ben yukarıdaki ölçülerin 2 katını kullanarak hazırladım ve 6aydır buzdolabında duruyor.
duşun son aşamasında yüzümü ve vücudumu nazikçe ovalayıp, suyla duruluyorum.lütfen sonrasında sabunlanmayın ki, balın yumuşacık etkisi, verdiği nem teninizde kalsın.

ben bu karışımı bir mucize olarak görüyorum.ne de olsa içinde şifa kaynağı bal var.
 bal, hem doğal antibiyotik, hem de vitamin, mineral ve protein deposu
ve de muhteşem bir nemlendiricidir.bir yazıda okuduğum kadarıyla; 20-25 dakika tende kalan bal, en iyi kremlerden bile daha fazla etkiliymiş! 






14 yorum:

Rosesapling.blogspot.com dedi ki...

Bende herkes gibi doğal olan herşeyi severim. Verdiğin tarifi deniycem
Sevgiler
Bloğuma da beklerim
http://rosesapling.blogspot.com/

ANTİGONE dedi ki...

TARİF İÇİN TEŞEKKÜRLER CANIM. YAZDIM BİR KENARA ;))

kendin yap ;) dedi ki...

deneyeceğim mutlaka:) ben de doğal yöntemler kullanarak evde yapabileceğimiz şeylerle ilgili bir blog yazıyorum. henüz çok birşey yok ama bakmak istersen kndnyp.blogspot.com

irem dedi ki...

böyle doğal reçetelere bayılıyorum ;) ben de yüzüme bal ve yoğurdu karıştırarak sürüyorum nefis oluyor ;) senin formülünü de deneyeceğim

suhuba dedi ki...

Canım ya bende pling alacaktım. Süper fikir. Bende yapayım ama sen onu banyoda vücüdünüza sürün demişsinya. Bal yapışkan ne bileyim garip geldi. Ama deneyeceğim.
Evde yaptığın toniği ve maskeyide merak ettim :) Onlarıda bizimle paylaşır mısın?

Cosmokedi dedi ki...

evet bende yüzüm için buna benzer bişey kullanıyorum çok memnunum diğer peelinglere kıyasla daha etkili cilt daha parlak ve yumuşak oluyor:)

designbyeda dedi ki...

Rosesapling,
çok teşekkür ederim.bloğunuzu ziyaret edeceğim.sevgiler.

antigone,
teşekkür ederim.umarım memnun kalırsın.

kendin yap,
bloğunuzu takipteyim.çok teşekkürler..

irem'cim,
o formulü bende maske niyetine kullanıyorum.dediğin gibi gerçekten harika :)

suhuba,
canım önce bu tarifi dene, memnun kalmazsan alırsın.kullanmak istediğin bölgeye uygula ve sadece suyla durula, çık.balın yapışkanlığı geçiyor, hiç birşey kalmıyor.diğer tarifleri de anlatacağım ama herkesin bildiği şeylerdir aslında :)

cosmokedi,
kesinlikle size katılıyorum.en önemlisi içinde ne olduğunu biliyoruz.sevgiler..

berry dedi ki...

TARİFİ ÇOK SEVDİM YAPIMI ÇOK KOLAY MUTLAKA DENEYECEĞİM TEŞEKKÜRLER :)

Şirince Tatlar dedi ki...

çok güzel hemen denemek istiyorum sevgilerimle..bana da beklerim:))

Ponti dedi ki...

Ben de sizin gibi çok az kozmetik alırım bu konuda, tercihim hep doğal karışımlardan yana olur.
Bu tarifi de hemen aldım, hatta bitkisel tariflerle ilgili bir post yapmak için ilham verdiniz bana :)
Sevgiler.

zeynep dedi ki...

Yokluğunuz çok belli daha sık gelin buralara..
Bildiğim fakat tembelliğimden yapmadığım süper bir tarif bu!
Alışkanlık edinilmeli..

designbyeda dedi ki...

berry,
umarım memnun kalırsınız..sevgiler

şirince tatlar,
çok teşekkür ederim.mutlaka ziyaret edeceğim :)

ponti,
ne mutlu bana :) bir şekilde faydalı olmak mutlu ediyor insanı.tariflerinizi dört gözle bekliyorum.sevgiler.

zeynep hanım,
çok aksattım biliyorum ama evde durduğum zaman o kadar kısa ki, yazın tadını çıkarmak istiyorum :) size katılıyorum gerçekten süper bir tarif..sevgiler..

Turkish beekeeper dedi ki...

selam.verdiğiniz tarifi bir bey olarak bende deneyeceğim.basit görünüyor. bizler sizlerden daha çok dışarda kalıyoruz.gerek güneş ışınları gerek rüzgar,gerekse çalışma şartları biz erkekleri daha çok yıpratıyor.o nedenle bu tür ürünleri erkekler daha fazla kullanmalı.tabi kendine değer verenler için.bu arada hobi olarak doğal bal üretiyorum.bu tarifi yapacak arkadaşların da doğal bal kullanmasını tavsiye ediyorum.

designbyeda dedi ki...

Turkish beekeeper,
merhaba.görünümünüze ve sağlığınıza dikkat etmeniz ne hoş! yorumunuz beni çok mutlu etti.kendi ürettiğiniz bal ile bu tarifin etkilerini perçinleyeceğinizden kuşkum yok.mutlaka biliyorsunuzdur Fethiye bal diyarı ve biz de balımızı özenle seçiyoruz.bu konuda size katılıyorum.sevgiler..