16 Mart 2012 Cuma

vee lavantalı sabun yaptım..


çook mutluyum..uzun zamandır yapmak istediğim bir şeyi problemsiz sonuçlandırdım.
doğal olan herşeye içim gider.doğal renkte, gelişi güzel şekildeki sabunlara bakmaya doyamam.

benim de artık kendi imal ettiğim sabunlarım var.tabi bunlar deneme olanlar.erkek arkadaşım için seri üretime geçmem gerek.
internette çok araştırdım.yabancı blogları gezdim, videolar izledim.sonunda aklıma yatan, kostiği en az olan bir tarifi denedim.

kendi zeytinyağımızı imal ettiğimiz için bana bedavaya geldi, bir tek aktardan pul kostik aldım, onun da kilosu 4 tl..bunun dışında zeytinyağı sıkan fabrikalarda yağın kilosu 6 tl.

gerekli alet edevat şunlar,
gözden çıkaracağınız bir çelik tencere,
çırpma teli (varsa kullanmadığınız bir blender daha iyi olur)
herhangi bir kalıp (ben peynir kabı kullandım)
ve daldırma dijital termometre.

güvenlik için gerekli malzemeler,
herhangi bir gözlük (ben eski güneş gözlüğü kullandım)
kalın bulaşık eldiveni,
ağız ve burunu kapatacak herhangi bir malzeme (ben steril maskelerden kullandım)

yapılışı,
çelik tencereye suyu koyup, üzerine yavaş yavaş kostiği ekliyoruz.bu esnada su çok yüksek derecelere çıkıyor ayrıca bir de gaz çıkıyor.dikkatli olmak gerek.bu karışımın 40 dereceye düşmesini bekliyoruz.daldırma termometre ile kontrol ediyoruz.

bir tencerede yağımızı 40 dereceye kadar ısıtıyoruz.ardından yağı kostiğin içine ekleyip çırpmaya başlıyoruz.koyulaşınca içine istediğiniz bitkiyi, boyayı, esansı ekleyip kalıba döküyoruz.2 gün içinde katılaşıyor.kalıptan çıkarıp istediğimiz ebatta kesiyoruz ve kullanmadan önce 2 ay gölge bir yerde kurumaya bırakıyoruz.hepsi bu gerisi zevke kalmış..

inanılmaz keyifli bir uğraş.muradıma ermenin mutluluğundayım gerçekten.

aşağıdaki tarif orijinaline sadık kalarak azalttığım ölçülerdir.bu ölçüler ile ortaya çıkan, bütün haldeki kalıp sabunum 348 gr geldi.ortalama 80-90 gr.lık 4 kalıp kestim.








31 yorum:

Pontinin Takıları dedi ki...

Hep böyle evde yapsak ya sabunlarımızı doğal doğal ne güzel olur, tebrikler başarın için :)

Yazar dedi ki...

Gerçekten tebrikler sabun yapmak oldukça zordur.Sabun yapmakla sürekli uğraşanlar kaynatma sırasında küçük bir hatanın her şeyi mahvedebileceğini iyi bilirler.
İlk denemede böyle bir sonuç gerçekten muhteşem

Çokta hoş görünüyorlar göze :))

www.sacsekillerimodelleri.org

Bir de unutmadan şekilli kalıplara dökerek daha da eğlenceli sabunlar yapabilirsiniz.İyi günlerde kullanın

MODAVESAİRE dedi ki...

inanmıyorum sana, gaz çıkıyo falanmış, delisin sen deli!!
:)

ikitanemvebiz dedi ki...

çok güzeller .
lavanta kokusuna bayılırım .
güle güle kullanın.

motto dedi ki...

Harikasin canim. Bendedeniycem sayende...

Cihan dedi ki...

bu ne guzel sey boyleee
bayildimmmmmm
ellerine saglik

Cihan dedi ki...

ay pardon ,kokusu bahceme geldi demeyi unuttummmmm
yazin oturdugum sitede butun sitenin etrafi lavanta ekili
onun icin kokusunun ,ciceginin guzelligini biliyorummmmmm

designbyeda dedi ki...

herkese çok teşekkür ediyorum.yüzümde halaa bir tebessüm var.mutlaka deneyin.çok eğlenceli bir hobi...

Suzy Lilibebek dedi ki...

Çok güzel görünüyor ve rengine ben de bayıldım. Bir de kokusunu duyabilsem... Bahçedeki lavantalardan toplayıp ben de denemeliyim Lili evde yokken:D Bunları etsyde satar para da kazanabilirsin:D Ne güzel olur:D

ANTİGONE dedi ki...

şapka çıkarıyorum sna, harikasın. çocuk yüzünden eve kostik sokmaya cesaretim yok benim. ama hazır sabunlardan eriterek aromalı sabunlar yapabilirim belki. çok güzeller!

designbyeda dedi ki...

suzy,
canım çok teşekkür ederim.denemelisin ama anne kız aktivitelerinizden olamayacak malesef.dediğin gibi yalnız yapmalısın :)

antigone,
evet hazır sabunlarla da bu keyfi yaşayabilirsin.dediğin gibi çocuk için çok tehlikeli olur böyle bir maddenin evde olması..çok teşekkür ediyorum..

suhuba dedi ki...

Canım selam. El atmadığın ne kaldı. HArikasın. Çok işine yarayacak bunlar :) Ama dikkatli ol :)

TheMonk dedi ki...

Merhabalar...
Ben de evde sabun yapmaya çalışıyorum tek bir farkla kostik kullanmadan...
kostiğin kuvvetli bir baz olduğunu ve dikkatsiz kullanılması durumunda cilt kanserine kadar sakıncaları olduğunu öğrendim...
şimdi kendi bazımı külden elde etmeye çalışıyorum....henüz pek başarılı olamadım ama belki sizin bir deneyiminiz vardır ve belki paylaşmak istersiniz...
sevgiyle kalın...

hobimiterapimi@gmail.com
http://hobimiterapimi.blogspot.com/

designbyeda dedi ki...

themonk,
merhaba :)
sabun yapmaya karar verdiğim zaman ben de çok araştırdım ve kostiksiz %100 doğal sabun yapmak istedim.meşe odunu külü kullanıldığını öğrendim fakat bu yöntemin çok kolay olmadığını, verilen kurslarda bile istikrarlı sonuçlar alınamadığını öğrenince bu sevdadan vazgeçtim.

kostik konusunda söylediklerinize katılıyorum ama bir yandan da şöyle düşünüyorum; yüzyıllardır sabun böyle yapılıyormuş..bir de okuduğum bir yazıda diyordu ki; kostik ile yağ birleşince, nasıl ki yağ, yağ özelliğini kaybediyor, kostik de kostik özelliğini kaybediyor diye..

diyeceğim ben çok acemiyim.kostiğe mecburen yöneldim ama tariflerde kostik oranının en az olanını bulmaya gayret ettim.tek tesellim dediğim gibi çok eski zamanlardan buyana böyle yapılıyor olması.

siz bir gün küllü bazdan sonuç alırsanız ve paylaşırsanız çok mutlu olurum.seviler.

betül dedi ki...

tebrikler çok başarılı ve doğal duruyor

designbyeda dedi ki...

suhubam,
vallahi öyle oldu sanırım.herşeyi merak ediyorum işte..teşekkür ederim canım.

betül,
çok teşekkürler.

Güneş dedi ki...

paylaşım için çok teşekkürler.her zaman denemek istediğim birşeydi.şekilli sabunlar yapmak.

designbyeda dedi ki...

güneş,
yorumunuz için ben teşekkür ederim.umarım başarılı bir sonuç alırsınız.sevgiler..

Vintage Duygular dedi ki...

tebrik ederim! Görüntüsü öyle güzel ki birde.. Bende yapmayi isterim ama pek cesaretim yok galiba..

kendin yap ;) dedi ki...

inanmıyorum!! elinizden her şey geliyor maaşallah nazarımız değmesin:)

designbyeda dedi ki...

kendin yap,
çok teşekkür ediyorum :) sevgiler

EMİNE KOBAŞ ( güzelten teyze ) dedi ki...

Küllü suyun kimyasal yapısı kostik ile aynıdır aslında.Kostik kullanımında oranlar doğru kullanılırsa sağlıksız ürün ortaya çıkmaz.Çünkü yağ ve kostik sonucunda oluşan madde artık ne yağdır nede kostik.Burada önemli olan bileşenlerin doğru oranda kullanılmasıdır.Sabun yapımı sonrası kuruma süreci çok önemlidir.En az 6- 8 hafta kurutulmalıdır.
Soğuk proses sabun yapımında yağların ve kostiğin birleşmesi ve sabunlaşma sonrası daha az oranlarda badem yağı vb ilave edilebilir.Sonradan ilave edilen yağ sabunun ciltte daha yumuşak his bırakması açısından önemlidir..

designbyeda dedi ki...

yorumunuza çok sevindim Emine hanım.peki kullandığım oranlar doğrumudur?

FERİDECO dedi ki...

Araştırmışsın hazırlanmışsın ve kendin için çok güzel bir şey yapmışsın iyi günlerde kullan canım,tebrikler..

Akif Yanbak dedi ki...

kostik nedir ?

designbyeda dedi ki...

kostik, aktarlarda katı ve sıvı şekilde bulabileceğiniz, lavabo açmada da kullandığımız, sodyum hidroksit isimli bir bazdır.

Adsız dedi ki...

NaOH u nerden bulabilirim ?

designbyeda dedi ki...

adsız arkadaşım,
aktarlarda bulabilirsiniz.pul pul beyaz bir madde.

Adsız dedi ki...

başta sarı gözüküyor sonra kendimi beyaza dönüyor?

designbyeda dedi ki...

evet, donunca rengi açılıyor.

Adsız dedi ki...

Öncelikle tebrik ederim. Yağı kostikli suya eklemeniz dikkatimi çekti, normalde tam tersi yapılır hep. Ama siz hiç sorunsuz sabununuza kavuşmuşsunuz.