27 Ocak 2012 Cuma

bonsai saksısı



yılbaşından önce bebek bonsai hediye aldım..henüz bonsai adayı yani :) uzun uzun araştırdım.önce çok derin olmayan bir saksıya ekilecek, yerine adapte olduktan sonra dalları bakır tel ile sarılıp şekil verilecek ve yaz ortasında yaprak küçültme işlemi yapılacak..

ben henüz ilk aşamadayken tökezledim.saksıcıları dolaştım, ''bonsai saksısı var mı?'' sorusuna ''o ney ki abla? '' cevabını aldım vs.. derken küçük bir saksı buldum ve boyarım düşüncesiyle aldım.sonra bir çok blogger'ın yayınlarında okuyup aklımda kalanları acemice yapmaya çalıştım.önce siyah akrilik boya ile boyadım kuruyunca, mum ile gelişi güzel etrafını dolandım, sonra yeşil akrilik boya ile boyayıp kuruduktan sonra zımparaladım ve en son yarı mat yat verniği sürdüm.






bonsaim için; dere kumu, torf ve toprak karışımı yaptım.uzun kök saçaklarını nazikçe budadım ve toprağına kavuşturdum.bahçede yer yer yetişen yosunları 1cm kalınlığında kaldırdım ve ağacımın dibine yerleştirdim.şimdilik 4-5 günde bir azar azar suluyorum ki kökleri çürümeden güzelce toprağı ile bütünleşsin..

bir müddet sonra yapraklarını budayıp, dalları telleyeceğim ki benim verdiğim şekilde büyümeye devam etsin..





şu an gövde küçük yapraklar büyük olduğu için minyatür ağaç görünümünde değil.2 sene sonra istediğim şekle kavuşmasını planlıyorum .yaprak küçülteceğim vakti sabırsızlıkla bekliyorum..sabır gerektiren bir uğraş, umarım ağacımı sağlıkla yıllarca yaşatabilirim..aşağıdaki gibi bir ağacım olsa ne harika olur :))


8 yorum:

ANTİGONE dedi ki...

tam uzakdoğululara göre bir uğraş. tümüyle sabır işi. bende o kadarı yok maalesef. ara ara durumdan haberdar et bizi de, merak ederim ben!

designbyeda dedi ki...

antigone,
kesinlikle zaman zaman fotoğraf ekleyeceğim.hem ben de fotoğraflardan gelişimi takip ederim böylece..teşekkürler

dikisdersi dedi ki...

Eda bende merak edeerim ,nasıl telleyecegini de gösterirmisin ilerleyen samanlarda ...

designbyeda dedi ki...

dikişdersi,
tabi kesinlikle yayınlarım..hem bilgisi olanlar yanlışlarımı da bildirirler.. oldukça acemiyim çünkü :)

suhuba dedi ki...

Selam her aşamasının keyifli olacağına eminim...

designbyeda dedi ki...

suhuba,
inşallah yıllarca yaşatabilirim..o zaman çok keyif verecek bana gerçekten :)

yalovabonsai dedi ki...

Yeni başlayan biri için gerçekten cesaret isteyen şeyler yapmışsınız hevesinizin daim olmasını ve güzel ağaçlarınız olmasını dilerim yalovabonsai

designbyeda dedi ki...

sayın yalova bonsai,
yorumunuz beni çok mutlu etti.bu ilk denemem.bundan sonraki süreçte yanlışlarımı, doğrularımı belirtmeniz, fikirleriniz bana yol gösterecek.yazımı farketmenize çok sevindim.çok teşekkürler..sevgiler