28 Haziran 2011 Salı

büstiyer sevdam :))





 05/2011 sayısından 122numaralı modeli etek ve büstiyer olarak ayrı yapmak istedim.
kumaşından dolayı elbise olarak fazla kullanamayacağımı düşündüm.daha sonra pamuk saten düz bir kumaştan elbise yapmayı dşünüyorum.
bir de eteğinde dış taraftaki detayı sevmedim ve onu  kalıbı çıkarırken eklemedim, bir problem oluşmadı.kemer ve astar taktığım zaman resimleyeceğim.





  




 birde 12/2010 116 numaralı modeli 2 ayrı büstiyer yapmıştım aylar önce.hazır büstiyer konusu açmışken eklemeden edemedim.
ben arka ortasını kumaş katında çalışmadım çünkü fermuar veya düğme detayını arka ortada seviyorum.

beyaz olan belki 30 senelik fisto kumaş.ben küçükken  annemden bu kumaş ile  benim için birşeyler dikmesini istemiştim ve hep bir aksilik olup kaldı, nasip benim dikmemde imiş:))






22 Haziran 2011 Çarşamba

fiyasko abiye denemesi :))

şuan itibari ile beni çıldırtan elbiseyi katlayıp kumaş dolabının diplerine gönderdim.baştan çok iyi gidiyordu etek kısmında bir problem yaşamadım, üst kısmının astarında da öyle fakat üst şifon olmadı oolmadııı...kesip hazırladım, mankene iğneledim, astarı ile birleştirdim ve ütülerken yaktım.yılmadım o kısmı söküp değiştirdim ama bir türlü askısız olan kısmı düzgün durmuyordu.çok uğraştım hatta üst kısmını başka şekillere soktum içime sinmedi.
alt etek kısmını sonra değerlendiricem ama bir süre gözüm görmesin.

hemen başka kumaşlara el attım bile.uçuk pembe bir elbiseyi kalıba hazırladım.kardeşim tatile giderken fotoğraf makinasını yanına aldığı için, fotoğrafsız bir post oldu.o gelene kadar birkaç şey dikerim herhalde, artık toplu yayınlarım hepsini..

herkese mutlu sağlıklı bir gün diliyorum...

17 Haziran 2011 Cuma

ilk abiye denemesi



geçenlerde bahsettiğim şifona benzeyen lacivert kumaşa el attım dün verev olarak etek kısmını kestim.bugün de üst kısmının astarını kestim ve telaladım.abiyelerin büst kısmının nasıl sert olduğunu ne kullanıldığını merak ediyorum fakat öğrenemedim.kendimce bir şey keşfettim.düşündüm ki normal tela bir derece sertlik katacak astara..kumaşçıda farkettiğim çok sert bir tela vardı, gömlek yakası için kullanılıyormuş.denemekte fayda var dedim.önce yarım metre kadar astara hiç kesmeden, yarım metrelik telayı yapıştırdım.tam istediğim gibi oldu sonradan kalıbı yerleştirip kestim.iyiki öyle yapmışım, astarı kestikten sonra telayı yapıştırmakta zorlanacaktım.oldukça zor sabitleniyor.






sağ tarafta bir ezilme olmuş fotoğrafı çekerken farketmedim..normalde bir problem yok.



şuanda hiçbir parça dikili değil.iğneledim sadece.sizce tek omuz nasıl olacak?
acaba iki tarafı da aynı mı yapsam, yani straples mi olsa?







15 Haziran 2011 Çarşamba

geçen seneden bir ceket

 ilk defa abiye kıyafete el attım :))
kumaşı kestim.bir süre boyunca beni oyalayacağı için bir yandan da önceki uğraşlarımı eklemek istedim.

 geçen sene kursta diktiğim bir ceket.malesef hangi ay ve model olduğunu kalıbın üzerine not almamışım.bir yerlerde denk gelirse belirteceğim.




















daha önce diktiğim etek kumaşından kalan parçayla zar zor bu küçük blazeri çıkarabildim.ilk ceket dikişim.omuz kısımları çok uğraştırdı  olması gereken yerde değildi vs...

içini fotoğraflamayı unutmuşum, hiç üşenmeyip astarlamıştım.en uğraştığım parça buydu.haftalarca süründü elimde ama pes etmedim bitirdim..




14 Haziran 2011 Salı

yine gömlek

burada bahsettiğim gömleğimi  bitirdim...busefer diktiğim kalıplar çok güzel çıktı..sadece kollarını biraz daralttım.omuz kısımları tam oturdu.bir de bu gömlekte aslında hakim yaka vardı ben öyle pek beğenmedim erkek yaka oturtuverdim üzerine.fotoğrafta pek iyi çıkmamış ama gerçekten hoş ve kullanışlı bir gömlek yinede 2. gömleği daha çok beğeniyorum

altta da burda dergisi ekim 2007 sayısının 117 numaralı modelini 2 ay önce dikmiştim.ikisinde de sedef düğme kullandım.



bu gömleği ilik açmadan dayanamayıp giymiştim ve  öyle kaldı, bu gidişlede iliksiz olacak ....







11 Haziran 2011 Cumartesi

volanlı etek ve sevgili dikiş makinam

geçen sene kursa gittiğim zaman ilk bohça diktirmişti sevgili hocamız sonra da 6 parçalı beli lastikli bir etek..tabi bohçayla şunla bunla uğraşmak sıkıcı gelmişti, biran önce hayalimdeki giyisilere geçmek istiyordum. bu etek de 3. çalışmamdı, yani hocamız düz dar etek diye belirlemişti o haftaki işimizi ama ben merdivenleri 3er 5er çıkmak istediğimden bu modeli yapmaya karar vermiştim sağolsun dikiş hocam da beni kırmamıştı..

benim elim ayağım olan sevgili makinam.singer curvy 8770.


geçen sene doğum günümde hediye gelmişti.ozaman bir kampanya vardı bu makinayı alana tradition 2250 hediye idi.2 makina birden şok olmuştum.





bu makina da yeni gelen bir hediye.. bir antikacıdan alınan 80 yıllık emektarın son durağı oluyorum .elle çevirerek dikiş dikiliyor, bir elle kolu çevirmek bir elle kumaşı zapdetmek zordu açıkcası.biri çevirme işini yapsa.... :)))
hemen denedim, bütün parçaları çok güzel çalışıyor dikişi öyle düzgün ki şaşırdım kaldım.içinde bir sürü dikiş ayağının ve başka parçaların olduğu bir kutu var.masuraların şirinliği ve üzerinde sarılı ipler beni çok garip duygulara sürükledi.kim bilir sahibesi neler dikti bu makinada...

9 Haziran 2011 Perşembe

organze kumaş





bir yakınımın nikahında giymek için lacivert şifon kumaşımı dikmek istiyorum.ama çok kararsızım.aklımda 2 model var, biri Bihter'in meşhur örgü askılı elbisesi, diğeri de 2.resimdeki tek askılı siyah elbise...eğer 2.yi yaparsam yırtmacını bukadar yapmam.aslında siyah elbise gibi yapıp askısını örgü yapabilirim.birde kumaşım ne ilk resimdeki kadar parlak, ne de ikinci resimdeki gibi mat..
nikah sonrası sade bir kokteyl olacağı için tuvalet giymek istemiyorum.ben karar veremedim..fikir almaya ihtiyacım var.

duble paçalı pantolon ve gömlek








burada bahsettiğim pantolonu ve gömleğin ilkini nihayet bitirdim.


pantolonun bel kısmı pek uğraştırmadı fakat kalıp öyle bol öyle boldu ki, her iki taraftan cep hizasından aşağıya doğru yaklaşık 5er cm daralttım.ütü çizgisi yerine ince bir nervür yaptım.daha önce anneme ve babama pantolon yapmıştım, kendim için bu ilk oldu.






















 bu da yine burada bahsettiğim ilk gömlek.çok kolay bir çalışma oldu.düğmecide en çok bu küçük sedef düğmeleri uydurabildim.bu gömleği daha yumuşak bir kumaştan dikmek sanırım daha iyi bir sonuç verecek..terikoton biraz sert oldu galiba.ama olsun kalıp öyle kolay ki bir süre sonra başka bir kumaşla deniyeceğim.

ben her iki sonuçtan da memnunum.sizce nasıl olmuş??

6 Haziran 2011 Pazartesi

yeni kalıplar yeni uğraşlar



bu modeli uzun zamandır dikmek istiyorum.sebebi de sadece 3 parça olması yaka ve kollar bedenle bir.
buna yakın bir renk terikoton kumaş aldım..























 bu model için de ince pamuklu kumaş aldım.önü nervürlü gömleklere bayılıyorum.ilk defa bu tarz birşeyle uğraşıcam.



birde bu model var.duble paçalı ama benim dikeceğimde cep olacak.
ekim 2007 107 numaralı model.ince kot görünümlü parça kumaş buldum yaklaşık 2 metreydi, 2 tl ye aldım.
hepsini de kestim hazırladım.bu şekilde daha kolay geliyor bana.bakalım ilk hangisini bitiricem??

etekten elbiseye..

uzun zaman önce teyzemin eteğiymiş.kumaşını değerlendirir misin? istermisin ? dedi..tabiiii dedim.
dümdüz bir maxi etekti.spor bir elbise olsun istedim babetle veya hasır dolgu topukla giyebilirim.

kalıp kullanmadım mankenin üzerinde pens yerlerini işaretledim.yandan gizli fermuar ekledim.üst kısmını eteğin mevcut astarı ile çevirip üstten dikiş ile sabitledim, çıkan parçadan fiyonk yaptım ki elbise biraz hareket kazansın. hepsi bu :)

3 Haziran 2011 Cuma

kırmızı elbise

bu da geçen sene diktiğim bir elbise..  kalıbını kendim hazırladım.












fırfırlı maxi elbise

yine elbise elbise elbise....

dikişe ilk başladığım zamandan bu yana sürekli elbise dikiyorum.önceden hiç elbise giymezdim meğer ne kadar seviyormuşum diyorum kendi kendime..

bu kumaş Ankara' daki Bursa kumaş pazarından..şifona benziyor metresi 1,50 lira ben topta kalan 2,50 metrelik kumaşı almıştım.siyah ve beyaz ince çizgili olan bu kumaşın altına gri jarse kullandım çünkü  beyaz astar da,  siyah astar da kumaşın rengini değiştirdi.





alt kısmını hazır aldığım bir elbiseden yararlanarak kestim.üst kısmı için kalıp kullanmadım.belinde 5 sıra makine lastiği var ve üst kısmında da tünel yapıp ince lastik geçirdim.

mavi-beyaz çiçekli elbise

geçen sene diktiğim elbiselere devam....

bu kumaşı teyzeciğim vermişti oldukça eski bir kumaş.zaten 70 ve 80 lerin elbiseleri gelmişti aklıma hemen 



 kalıbı burda dergisi 2007 yılına ait aralık sayısı 111 numaralı model.
ön kısmındaki fiyonk kalıpta yoktu fakat biraz açık olduğu için ben askılardan başlayarak kalın biye geçirdim..

yazın maxi elbiseler çok rahat oluyor.alt ve üst ayrı ayrı düşünme derdi de yok. 

tahta boncuklu elbise

bu elbiseyi geçen sene dikmiştim.kalıp kullanmadım, biraz bol kesip, beline ve üst kısmına kendinden ip yapıp büzdüm.


tahta boncuklar geçirdim kumaşın rengiyle uyumlu oldu.. aynı boncuklardan beldeki ipin ucunda da var
ve burda görüldüğü gibi astarlı yaptım fakat yazlık elbisede saten astar yakar diye, metre ile satılan tülbentlerden kullandım.

kumaş hediye olduğu için ben sadece tülbenti aldım tahta boncuklar da evde vardı ve bu elbise 3 liraya mal oldu :)