1 Aralık 2011 Perşembe

kot pantolondan kot eteğe...


elimde o kadar az kışlık kumaş kaldı ki, belki 2 belki 3.. saymaya bakmaya korkuyorum.elimde 40-50 tane burda, bir o kadar da patrones olmasına rağmen, yaza doğru çıkacak burda modellerini merak ediyorum. bu sebeple yazlık dikmeye başlamak istemiyorum. ee ne yapacağım? biraz tamirat, biraz örgü..dikiş olarak aklımda sabitlenmiş bir kaç bluz, elbise..derken yaz gelir :) 
(kış başlamadan yazı getirdim bile)

tamirata el attım bugün.giymediğim bir kot pantolonu eteğe çevirdim.bol bol fotoğrafladım.yeterli olmazsa lütfen sorun...






bu üst üste bindirme işini kotlarda uygulamak gerekiyor ama kötü durmadığını düşünüyorum.
burada yaptığım etekte üst dikiş olmadı için gerek olmamıştı.


arka dikişi normal dikip, üstten 2 sıra dikiş geçtim.altını kıvırmayıp zig zag yaptım çünkü
uçlarının iplik iplik sökülmesini istiyorum.makinaya atıp bu işlemi hızlandıracağım :)



üzerimde ki fotoğrafların kalitesi yine düşük maalesef.




bu gün toz boya ile çamaşır makinasında kumaş boyadım ve birazdan biçilecek.
yarın görüşmek üzere..

16 yorum:

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

aaa süper olmuşş! dar gelen pantolonlardanda yapılabilir payı olduğu için! süpeer elerine sağlık

keskin makas dedi ki...

süperrrr bir düşünce

designbyeda dedi ki...

Fashion design by CnS,
evet canım ben de dar gelen pantolonumu kullandım.sağol tatlım.

keskin makas,
teşekkür ederim..

♡ ♥♕Butik Merve♕♥♡ dedi ki...

çok güzel olmuş gerçekdendee:)ellerinize saglık.

ANTİGONE dedi ki...

çok güzel olmuş canım, güle güle giy. ben de yapmıştım bu projeden, kalem etek tarzında olduğu için çok kullanışlı oluyor.

Derya Özbey dedi ki...

Aynı bu şekilde eskiyen bir kotumu kot eteğe çevirmek istemiştim 1 hafta önce.Hatta aşama aşama fotoğraflamıştım hevesle, bloğuma koyacaktım. Makinam olmadığı için kesme işlemini yapıp terzime götürdüm ama bana çok yanlış yaptığımı kotun asla bu şekilde kesilmeyeceğini, orta dikişlerinden sökülüp yeniden dikilmesi gerektiğini söyledi. Tabi ilk deneyimim olduğu için boyda ve kalçada da ölçü hatalarım olmuştu. Velhasıl benim diy proje hayallerim terzimin fırçasıyla son buldu. :)
Ama sizin yönteminize bakınca terzinin dediği kadar bir hata göremiyorum, aynen bu şekilde kesmiştim çünkü, neyse bir daha ki sefere artık, elinize sağlık şahane duruyor.

designbyeda dedi ki...

Butik Merve ,
çok teşekkür ederim.

ANTİGONE,
haklısın canım.teşekkür ediyorum kocaman.

Derya Özbey,
aslında terzinizin söylediği şey çok doğru.ön kısmı dikerken bir problem yok fakat arka ortayı dikerken kemere yakın kısımda zorlanıyor insan..o şekilde daha düzgün olur..ama benim gibi üşendiyseniz böyle yapın, pek göze batan bir şey olmuyor dediğiniz gibi..çok teşekkürler.

Nisamu Style dedi ki...

Çok güzel olmuş,ellerinize sağlık:)Aynı çalışmayı bende yapmıştım.Ben tamamen söküp kemerini fermuarını yeniden dikmiştim.

berry dedi ki...

Gerçekten çok başarılı bir çalışma çıkmış ortaya. Elinize sağlık. Hele o etek ucu püskülleri çok hoş duruyor.Yapılacaklar listeme ekledim bu eteği, şimdi evde uygun kot arıyorum :))

designbyeda dedi ki...

Nisamu Style,
sizin yaptığınız şekli daha doğru tabi..ben biraz da dikişi pratik seven ve dikişten çekinen kişiler için kolay şeklini göstermek istedim..çok teşekkürler sevgiler

berry,
çok teşekkür ediyorum takipteyim :)

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Epey zaman oldu, ben de kestim ama dikmedim. Sizinkini görünce hoşuma gitti, bulup ben de dikeyim:)

designbyeda dedi ki...

Semi`nin Mutlu Elleri,
çok teşekkür ederim :)

suhuba dedi ki...

Eşlimde kot bir pantolon vardı. Eee ne olacağı belli oldu. Ellerine sağlık....

designbyeda dedi ki...

suhuba,
rica ederim canım .kolay gelsin

sakibekılıç dedi ki...

harika olmuş ellerinize sağlık tembellik etmezsem etek olacak bir kaç pantolon var elimde çok şık iyi günlerde kullanın :)

Hayatapozitifbak dedi ki...

Çok güzel olmuş elinize sağlık. Sizin bu yazınızı okuduktan sonra bende evdeki kotumdan yaptım, giydim hemde birkaç kere çok hoşuma gitti. Teşekkürler paylaşım için.