14 Aralık 2011 Çarşamba

elyaf dolgulu mont



yine bir mont, yeni bir mont..iyice elim alıştı ve bir sürü montumun olması fikri hoşuma gidiyor.bu kalın kumaşlardan başka ne yapabilirim bilemiyorum ayrıca.

kalıbı, çok beğendiğim uzun bir kabanımdan çıkardım. böyle olunca prova da istemedi.içine astar yerine kapitone kullanmayı düşündüm ama siyah kapitone bulamadığım için,metre elyaf ve astarı birleştirerek kendi kapitonemi yaptım :) gerçi baklava desenleriyle uğraşmayıp bir kaç yerinden sabitledim sadece ama olsun..




kalıp ile elyafı ve astarı kesip ayrı ayrı diktim.sonra üst üste geçirip, omuz ve yan dikişlerin üzerinden makine çektim.sonra sabitlemek için bir kaç yerine dümdüz makine çektim.hepsi bu sıcacık tutuyor..




işte bu cepler beni çileden çıkardı.kumaş örgü gibi ve okadar çok atıyordu ki.overlok çektim ama cebin kenarlarını çıtlatmak gerektiği için çok zorlandım,çıtların biraz daha derin olması gerekiyordu ama bu sefer ilmik ilmik atıyor kumaş.bu yüzden bazı yerler kasma yapıyor ..


ilikler için terziye götürmediğime pişmanım.kumaş bu haliyle çok kalın olduğu için makinem ilik açmadı ben de kendim açıp, elimde işleme yünü ile döndüm kenarlarını..

9 yorum:

suzy dedi ki...

ooo olayı bitirmişsin. Süper büyük bir proje, iliklere de kafayı takma bence nazarın olsun o kadar da canım!

motto dedi ki...

edacım cook güsel olmus ..
bende bu gunlerde palto dikmeyi planlıorum.
ve de bı arkadasımın kızına pelerin diktim,içine senin yönteminle elyaf-astar yaptım.paylaşıcam yakında fotoları.
ii gunlerde gıy ..
sevgiler...

MODAVESAİRE dedi ki...

kuzum süpersin yaaw,, zor iş elyaf öf pöf bu aralar dikişten soğudum:((

keskin makas dedi ki...

çok güzel olmuş bu kış günlerindede sıcacık tutar eline sağlık

mavisnur dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK GÜZEL OLMUŞ İYİ GÜNLERDE KULLAN.

ANTİGONE dedi ki...

çok güzel olmuş bence, ellerine sağlık. ilik cep falan zor kumaşlarda sorun oluyor hep. ben de genelde terziye vermeye üşenip yoruyorum kendimi. güle güle giy :)

designbyeda dedi ki...

suzy ,
ilk etapta üzüldüm okadar uğraş verince ama dediğin gibi nazar boncuğu olsun :)

motto,
canım çok teşekkürler..bekliyorum fotoları.sevgiler

modavesaire,

bana da geliyor o daralmalar ama yapacak birşey bulamıyorum boş boş oturmam imkansız, kumaşlarda beni dik diye bağırıyor.
sen de süpersin canım.öptüm çok

keskin makas,
çok teşekkürler.

mavisnur,
teşekkürler, sevgiler

antigone,
tez canlıyız galiba :) başa dert aslında..çok teşekkür ederim

suhuba dedi ki...

Vay süper bu hiç üşütmez sanırım :)

designbyeda dedi ki...

suhuba,
kesinlikle :) sıcacık tutuyor..