29 Kasım 2011 Salı

volanlı elbise


daha önce burada tunik yaparken kullandığım güderi kumaştan renk renk birkaç parça almıştım.parçası bir lira olunca tezgahtakilerin hepsini topladım neredeyse.
kumaş ne kadar güzelse bir o kadar da dikilmesi zor.bir öncekinde olduğu gibi kağıt yardımıyla diktim.çünkü kumaş yürümüyor ve ip kırıyordu sürekli.bu yöntemi inatçı kumaşlarda kullanabilirsiniz.dikişi tamamladıktan sonra çok kolay sökülüyor.

kalıp kullanmadım, göz kararı kestim biraz bol gelince yanlardan aldım ve arkaya pens ekledim.volanları da kalıpsız kestim yamuk oluşundan anlaşılıyor zaten.

kumaş atmadığı için volan kenarlarını dikmedim.1 gece de biten ve 1 liraya mal olan elbisem :)
uzun süren ceket, mont dikişlerinden sonra ilaç gibi geldi.araya bir iki kolay iş alacağım çünkü bir mont daha var sırada.

















9 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Elbise güzel ama arkadaki ovacık manzarası harika :))

suzy dedi ki...

nefis duruyor bence, 1 lira olması da ayrı keyif veriyor di mi?

keskin makas dedi ki...

çok güzel olmuş eline sağlık:):):)

serpil dedi ki...

Vücut muntazam,model muhteşem,fiat muazzam... Ne diyeyim herşey on numara, sizden mutlusu yoktur bugün ;)

designbyeda dedi ki...

Asortik Krep,
o dağlar bana huzur veriyor, ne güzel yerde yaşıyoruz değil mi hemşerim :)

suzy,
bugüne kadar metresi 20 liradan daha pahalı bir kumaşa makas vurmadım.bu ucuz kumaşlara dalıyorum resmen.fiyatı arttıkça daha nazik davranıyorum :) 1 lira olunca çabuk bitiyor haliyle..sağol canım.sevgiler.

keskin makas,
çok teşekkür ederim.

serpil hanım,
ne güzel iltifatlar bunlar çok teşekkür ediyorum.mutluyum, yorumlarla artıyor daha da :)

dikisdersi dedi ki...

ay ay ay pek de güzel olmuş 1 lira olunca pek mutlu oluyorum ben ,keşke istanbula geldiginde teflon ayak alsaydın 5 liramıydı 2 liramıydı neydi ben aldıgımda zorlanmazdın bu tur kumaşlarda ,

çok güzel olmuş Eda tekrardan ellerine saglık

Derya Özbey dedi ki...

Bu maliyetle bu elbise, işte yaratıcılık ve üretmenin keyfi bu :)

suhuba dedi ki...

1 gece mi? 1 liramı ? Bu yazıyı okuyunca dikiş yapanlar çoğalacak kesin . Harike olmuş ellerine sağlık

designbyeda dedi ki...

dikisdersi,
teflon ayak hiç duymamıştım.acaba burada bulabilirmiyim bir araştırayım bakalım. güzel bilgi ve yorum için çook teşekkürler.

derya özbey,
maliyet düştükçe keyfim artıyor benim de :)

suhuba,
evet canım 1 gece ve 1 lira :) :) teşekkür ederim.