11 Ekim 2011 Salı

ocak 2006 / model 101



veee nihayet 1ay sonunda trençkotu bitirebildim.1 ay uğraş vermedim gerçi.. kesip tatile çıktım, sonrasında hastalık ve uyuşukluk derken sonuç almak uzun sürdü.

alt düğmede potluk var gibi duruyor ama bacağımı büktüğüm için sanırım.dümdüz durması için iliklere ve düğmelere çok özen gösterdim.küçük bir hatam var ; aşağıdaki resimde yakanın alt kısmında belli ediyor kendini.bu modelin A ve B olarak 2 ayrı versiyonu vardı.birinin boyun oyuğu daha aşağıda idi.ben kalıbı çıkarırken önleri  ve kolları yüksek, arka kısmı düşük çıkarmışım, önce yüksek olanları kesmeyi düşündüm ama baktım ki çok aşağıda olacak.  (o düşüklükteki boyun oyuğunu anlayabilmiş değilim)  aynı yüksekliğe getirmek için maalesef parça koymak durumunda kaldım ama çalışmamı kurtarmış olmanın mutluluğu ile gözüme pek batmıyor.



 elbet bir gün kullanılır diye, astarı daha önceden parça olarak almıştım.boyu yetmeyince kenarlardan çıkan parçayı ekledim.

kumaşı 3,5 liraya
astarı 1 liraya
düğme ve kemer tokasını 5 liraya aldım.sonuç olarak düğmeler yüzünden pahalıya gelse de, 9,5 liraya bir trençkotum oldu :)


                         uygun bir kemer tokası bulamadığım için metal tokayı kumaş ile kapladım.ortadaki demirini takıp, kemerin diğer ucuna zımba yaptırmayı düşünüyordum, vazgeçtim.nasılsa artık kemeri tokadan geçirmek değil de, kuşağı bağlamak moda.



                                         

şimdi son hız burada bahsettiğim deri ceketi dikiyorum. diğer yandan da kısa kollu bir ceket kestim.uzun zaman önce farkettim ki bir şey dikerken, diğeri sırada beklemezse rahat edemiyorum.sürekli bu bitince ne diksem düşüncesi bana rahat vermiyor.ah bu dikiş tam bir hastalık!!!!

15 yorum:

suhuba dedi ki...

Selam,
Ne müthiş olmuş. Vallahi çok hoş. Hemde 9,5 lira.... Sen bu kumaşları nerden alıyorsun ya. Biz istanbulda bulamıyoruz. En iyisi sana takılalım :)Çokkk yakışmış. Ellerine sağlık.

Nisamu Style dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel olmuş:)

dikisdersi dedi ki...

Eda sen bunu oranın kışında giyeceksin degil mi.biz burada kar kış mont kazak şal şapka kullanırken :)alttaki parça ayrı bir hava vermiş ,ellerine saglık boyun oyugundaki kesikte hata gibbi durmuyor ki ,güzel günlerde giymen dilegiyle

MODAVESAİRE dedi ki...

çok temiz çalışmışsın canm ellerine sağlık inan çok beğendim. tek şunu diyeceğim: reglan kollarda bilekler bence kalın oluyor, ben de 2 ceket diktim onlarda daraltma yaptım 2 cm kadar. aklında bulunsun, şayet bi sorun olark görüyorsan.. güle güle giy benm de 3 aydır bekleyen bi trençkotum var:(( ne zaman bitiricem acabaaa:((

Rabia Betul dedi ki...

Eline saglık cok güzel görünüyor.Güle güle giyin..Ben herhangi bir yerinde;düzeltilmiş bile olsa,bir hata yaptıgım kıyafeti giyemiyorum ese dosta hediye ediyorum.Allah bana akıl fikir versin.

ANTİGONE dedi ki...

MUH-TE-ŞEM!!! bende bu kalıp yok ama başka klasik bir trençkot kalıbı var. ben de suni deriden yapmayı düşünüyorum. elimde füme bir deri var. bakalım ne zaman fırsatım olur. bu kış zor biraz ;(

designbyeda dedi ki...

suhuba,
gel canım takıl bana :) Antalya'dan almıştım Bursa kumaş pazarından.

nisamu style,
teşekkür ederim.

dikişdersi,
evet ben kışın giyeceğim :) içine kazak giyerim ama okadar sıcak olmuyor.hele şubat ve mart ayazı fena oluyor.yine de İstanbul' la kıyaslanamaz tabi...hata gibi durmuyor diyorsan çoookkk sevindim..

modavesaire,
cnm ben de daraltma yaptım.burdanın kolları geniş oluyor genelde.ceket kadar dar yapmak istemedim,kazak vs.. giyeceğim için kasmasın sonra...

rabia betül,
ben vermeye kıyamıyorum çoçuğum gibi onlar benim :)

antigone,
teşekkür ederim :D füme ve suni deri kesinlikle harika olur.ama çocukla çok zor değil mi? bedeni bitirmek kolay da, o kadar çok detayı var ki.asıl onlar oyaladı beni.inşallah el atabilirsin..

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

bayıldımmmmm! ellerine sabrına sağlk maşşallaah çok emek isteyen bişeyin üstesinden başarıyla gelmişsin! tebrik ediyorumm tatlım kocaman öpüyorum seni güle güle kullan

serpil dedi ki...

Ben tam' bu yaptıklarının en iyisi. Artık daha ne olabilir'demişken bir bakıyorum inanılmaz birşey daha çıkarıyor ortaya, ne kadın yahu :) Bu arada geçen sezon benzerini Coton'dan 80 e aldım ühü ühüüü :(

çiçek dedi ki...

hazırlardan hiç bir farkı yok..hata dediklerin belli bile olmuyor..elinize sağlık.rengi modeli çok hoş iyi günlerde kullanın..

designbyeda dedi ki...

cansu'cum,
nasıl seviniyorum, bunca uğraşın ardından takdir edilmek paha büyük mutluluk.ben de kocaman öpüyorum..

Serpil Hanım'cım ,
bu yorum beni mest etti doğrusu..teşekkür ederim :)

çiçek,
çok çok teşekkürler hatanın belli olmaması çok iyi :)

Pınar dedi ki...

Edacım ben Pınar ablan İstanbuldan :). Hamile ve bebek kıyafetlerini içeren blogları gezinirken tesadüfen karşılaştım sitenle ve bayıldım :). sende ne yetenekler varmış , bravo tebrik ederim :)) el emeği göz nuru bütün yaptıkların çok güzel olmuş gerçi hepsine bakacak vakit bulamadım ama gördüğüm kadarıyla çok başarılı. Bundan sonra ben de sıkı bir takipçinim :). Uzun zamandır görüşemedik umarım iyisindir, öpüyorum kendine iyi bak. İstanbul'a gelirsen de beklerim

designbyeda dedi ki...

Pınar Abla,
ne hoş bir tesadüf, çok şaşırdım..
dikiş
yıllardır içimde köpüren ve baskın duran bir meraktı ve hobiye dönüştü 2 senedir.ee biraz da sülalemde bir yatkınlık varken sonuç kaçınılmaz oldu, genler nede olsa :)

eniştemin siparişi patikler var, belki sayfada farketmişsindir.en yakın zamanda senin için de el atacağım.bütün bebekleri leopara buladım bu sene :)
bende çok öpüyorum..kendine iyi bak.

leyya dedi ki...

çok şık olmuş.tebrikler arkadaşım

esrayla dedi ki...

süpersin...bayıldım...daha ne olsun aynı hazır gibi...bende bunları diktiğim günleri görürüm inşallah..