1 Ağustos 2011 Pazartesi

yine yeni yeniden elbise





geçen bahsettiğim elbisemi bitirdim.kolay oldu tek oyalayan pervazlardı. göz kararı bolca kestim kumaşı.kol ve yaka oyuntularını üzerimde ayarladım.ne göğüs pensi var ne arka ne de ön...sonra baktım çok sade oldu biryerine hareket katsam derken, aklıma arkaya dekolte yapmak geldi.arka kısmı da pervazla döndüm.pervazlar için kumaşı tam verevden kestim..açık kısmın alt tarafı biraz derin oldu, kapatmak için bele kadar dikiş yapmak zorunda kaldım.yani arka kısım 2 parça gibi görünüyor sizi yanıltmasın..herzaman kemerli kullananmak istemem diye son olarakda beline içten yassı lastik diktim.gevşek ayarda lastiğin tam ortasından tek sıra dikiş yeterli oldu.



bu da kemerli hali...

 pervazlar....
bel lastiği...















yeni kalıp çıkarıp, kumaşı kesip, dikişe başladım bile..haziran 2010, model 115.
anneme olacak bu şort.birkaç güne eklerim.

sevgiler

10 yorum:

suhuba dedi ki...

Süper olmuş. Bende böyle bir şey bakınıyordum. Burda dergisinden. Bende bu akşam kalıbını çıkarayım diyordum. Senin kalıp hangi sayıdandı. Dekolte fikri çok hoş. Sevdim. Güle güle kullan canım.Ee şortuda bekliyorum.

serpil dedi ki...

Çok güzel olmuş bu elbise.. Kemerli hali çok havalı duruyor.. Güle güle kullanın. Keten mi kumaşınız? Kalıpsız dikebilenlere bayılıyorum :)

designbyeda dedi ki...

suhuba
teşekkür ederim.ben kalıp kullanmadım.bedenimden yaklaşık 10 cm bol kestim.kol ve yaka oyuğunu biçerken değilde prova esnasında verdim.yanları birleştirdim.sonra kol ve boyun oyuğunu nerede istiyorsam ona göre kestim.

serpil
teşekkür ederim öncelikle.kumaşım ketene benziyor ama yumuşacık tiril tiril.keten olsaydı bilirdim ama bunu bişeye benzetemedim :)kumaş cinslerini pek ayırt edemiyorum maalesef..

Antigone dedi ki...

çok kullanışlı bir elbise olmuş. hani "hayat kurtarıcı" denir ya, o cinsten. keyifli günlerde giy ;))

suhuba dedi ki...

Ben öyle üstümde hiç bir detay veremiyorum :)

designbyeda dedi ki...

antigone,
çok teşekkür ederim.aynısı benim de aklımdan geçti :))

suhuba
aslında yaparsınız.azıcık cesaret.dikişi ilk öğrendiğim günden beri makas elimde cart cart keserim orasını burasını.olmazsa olmaz alt tarafı bir iki kumaş ziyan olur en fazla..ufak değişiklikleri yapabileceğinize inanıyorum cesaret sadece :))

suhuba dedi ki...

Selam,
sesin çıkmıyor iyimisin?

designbyeda dedi ki...

suhuba merhaba :) teşekkür ederim.ben çok iyiyim umarım sen de öylesindir..dişimi çektirdim, misafir geldi vs derken şortu eklemeyi unuttum.hem şort bitti hem de pamuk saten bir pantolon yaptım paça kaldı birtek.en geç yarın ekliyorum 2 sini de..ilgine ayrıca teşekkür ederim.sevgiler

dikisdersi dedi ki...

dişin için geçmiş olsun :(,bende evirdim çevirdim resimleri ama cinsini anlayamadım örme mi dokumamı kumaşın ,ve çok güzel olmuş ,ekime kadar oralarda rahat rahat giyersin ,bizde yagmurluk giyeriz :)

designbyeda dedi ki...

dikişdersi
teşekkür ederim, krem rengi elbise dokuma.kesinlikle daha 2 ay giyerim çok rahat çünkü.bu sene kış biraz geç gelicekmiş bu arada :)