24 Ağustos 2011 Çarşamba

yazlık elbise ve kahve falım :)



birkaç güne 2 elbise sığdırdım.Antalya'dan aldığım kumaşlara devam..hemen bitsin yenilere yer açılsın düşüncesiyle sarıldım dikişe.Ankara yolcusuyum bayramdan sonra ne de olsa..

ilk elbisemi burada anlattığım yöntemle diktim.tek farkı göğüs altındaki parça yok bir de  arkasına yaklaşık 7-8 cm yükseklikte bir parça koydum ve makine lastiği diktim birkaç sıra.fermuarsız olunca çok basit oldu.göğüs kısmını 2 kat çalıştım.biraz açık olunca sökmeye üşendim ve kenarlarına ek koydum.



2. elbisem burda 2010 ocak 130 numaralı model.arka kısmı 2 parça idi ama ben kumaş katında kestim.yakayı da biraz oydum.etek ucuna da ek yaptım.

bu kalıp benim temel kalıbım.bir çok elbiseyi bu kalıp ile yapıyorum ve üzerinde oynuyorum.






kemer için, 3 adet şerit kestim.2 tanesini kumaşın ön yüzünden, 1 tanesini tersinden diktim.sonra bu şeritleri saç örgüsü yapıp uçlarını elimde bastırdım.böyle bir renk farkı oldu.




bu arada dün tek başıma kahve içip kapatmıştım.açınca şaşırdım faldan zerre kadar anlamam maalesef.çok merak ettim, güzel bir şeye benziyor.kocaman E harfini kendime yordum dolayısı ile :) ama o bembeyaz zemindeki harika balık ne demek oluyor?.bilen varsa merakımı giderin ne olur.dünden beri fincanı yıkayamadım biri gelirde gösteririm diye hehehe..

sevgiler

21 yorum:

suhuba dedi ki...

Eda'm elbiselerin süper olmuş. Bayıldım. Bu temel kalıp olayını bende dikiş dersinden öğrendim. Onda okumuştum ilk. İstediğime göre olmuyordu. Bu şart geç ve acılı öğrendim bunu. Nerdeyse dikişt5en hevesim geçmişti. Öğreniyorum. :)

suhuba dedi ki...

Hatta baz kalıp diye bir klasörüm var, senin elbisede oraya kaydedilenlerden. :) Sevindim doğru düşünmüşüm.

suhuba dedi ki...

Falınada yorum yapmasam olmaz bence e harfinden ziyada o aşağısındaki kocaman yunus çok dikkat çekici. İnanılmaz temizlik içinde ve büyük çıkmış. Çok güzel.

ANTİGONE dedi ki...

elbiseler harika ama faldan pek anlamam. balık kısmet olsa gerek ;p

suhuba dedi ki...

Eda bu arada kemer çok güzel durmuş. Yapılışını anlatman lazım. Ben elbiselere kendi kumaşından kemere bayılıyorum. Yaptımda ama seninki daha profosyonel olmuş. Bu arada bir süredir yoktum bloğuna daldım çıkamadım. :)

designbyeda dedi ki...

suhuba,
o kadar içtensin ki..temel kalıp büyük kolaylık senin de keşfetmene sevindim.kemer için sanki askı yapıyormuş gibi 3 adet şerit kesip, kıvırıp dikiyorsun.sonra bunları saç örgüsü yapıyorsun.bu kadarcık :)

antigone,çok teşekkür ederim

MODAVESAİRE dedi ki...

aay ikisi de harika , tam yaz elbiseleri. ilkinin modeli çok hoş, ikincinin de rengi ve kemer detayı.. güle güle giy canm

suhuba dedi ki...

Resme dikkatli bakınca kemerin nasıl yapıldığı anlaşılıyormuş :) Teşkkür ettim.

designbyeda dedi ki...

modavesaire,
teşekkür ederim cnm

suhuba,
tamamdır :)) hehe

dikisdersi dedi ki...

suhubam ,temel kalıp hiç model uygulanmamaış olacak ,adresini verirsen ben sana kopya çıkartırım :)burdan cevap veriyorum bakarmısın eda ,elbisen ve kemerin çok hoş olmuş hatta elbiselerin ,kısmet sana geliyor Eda evet kendine yor hane tarafındasın çünkü bak kulbun tarafında biri oturmuş senin için iyi şeyler düşünüyor bu kumral biri boyun kısmı uzun hafif ama toplu bir kadın kısmet ondan geliyor ,haneye ufak paralar girdigi gibide çıkacak deniz aşırı bir yol gördüm nazarların var ufak ufak göz degmiş gibi bu kısmetin esmerce hafif koyu tenli önü arkası açık uzun boyluda bunu demeden geçmiyim ,ama sen ona sırtını dönmüşsün PPP ne fal ama degil mi masa başı işimi yapıyor bu zat ,ucundan göstermişsin Eda:):)
yurgıne ay doguyor biraz daha yatırsaydın fincanı, tabagıda gösterseydin :)buradan anca bu kadar :)hayırlı olsun mubarek gündede bana fincanı baktırdın ya :)

designbyeda dedi ki...

dikişdersi,
ahh ahh bilseydim her yönden çekmezmiydim hiçç :)) negüzel şeler söyledin, ağzına sağlık, nasıl merakla okudum anlatamam.teşekkür ederim

dikisdersi dedi ki...

birşey degil gökyüzüne bakarak yıka ,aydınlık olsun

suhuba dedi ki...

Dikiş dersim,
Kahve yorumuna, müthişsin.10 el 10 marifet diyorum. Başka birşey diyemiyorum sana özelden yazdım. Kocaman ilgine kocaman teşekkür ederim.

suhuba dedi ki...

Edacığım,
Dikiş dersim, öyle güzel yormuşki gökyüzüne baktınmı yıkarken :) Belki baktında sen farketmedin.

designbyeda dedi ki...

dikiş dersi, suhuba,
dün gece yıkamıştım nihayet ama gökyüzüne baktım mı hatırlamıyorum :)
gerçi nezaman mutfağa girsem sürekli dışarı bakarım, çimlerin sulanmasını kontrol için de olsa :) inşallah denk gelmiştir hehe

suhuba dedi ki...

Ben biliyorum kesin denk gelmiştir. :)

dikisdersi dedi ki...

ben de özelden yazıcam da uzun yazamam gerekecek biliyorsun ben akşamdan kalmayım :)kafamı bir toparlıyım hem anlatcam hem aglaşcam :)

mor atölye dedi ki...

süper olmuş ya tek kilime ile bayıldım muhteşemsim...güzel günlerde giy canikom....

designbyeda dedi ki...

mor atölye,
ayy nasıl mutlu ediyorsunuz anlatamam.. çok teşekkür ederim :))

iki dirhem bi çekirdek dedi ki...

elbiselerinin hepsini cok beğendim :) hem de çok sevdiğim arkadaşlarım da burdaymış onları da görünce hiç yabancılık çekmedim :) ellerine sağlık

designbyeda dedi ki...

iki dirhem bir çekirdek,
hoşgeldiniz güzel yorumlarınız için teşekkür ediyorum.