19 Ağustos 2011 Cuma

kalıpsız pembe elbise



geçen hafta içi 1 günlüğüne Antalya'ya gittim.
tabi hemen Bursa Kumaş Pazarı'na çark ettim :)

birkaç parça kumaş aldım.Ankara'daki kumaşçı kadar mest etmedi beni.fiyatlarda 2 katıydı..ne de olsa Ankara'da metresine 1.5 tl verdim kumaşlarımın, 3,5 tl bile pahalı geliyor :) bu pamuk şeker gibi kumaşı kardeşim kaptı hemen, daha önce basitçe göz kararı kesip diktiğim elbiseyi yatırdım kumaşın üzerine.geçen seneye kadar kumaşı tam ikiye katlayarak biçerdim ve her 2 tarafından kalınca parça kalırdı.annemin tavsiyesi ile fotoğrafta da anlaşıldığı gibi ön ve arka için ayrı ayrı yettiği kadar katlıyorum.böylece kumaşın ortasından bütün bir parça kalıyor.



elbisenin etrafını bel kısmındaki büzgüyü hesaba katmadan düz çizmek gerekli.kol oyuntusunu elbiseye sadık kalarak kestim ama düşük kollu yapmak isterseniz düz şekilde kesmelisiniz (aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi).aynı işlemi 2. parça için yapalım.yanlarını ve omuz dikişlerini kapatalım.

blog sahibi usta terzilerim, lütfen bilmişlik olarak algılamayınız.ben  kalıpsız dikiş dikmeye ve eldeki kalıplarla oynamaya cesaret edemeyen arkadaşlarıma yardımcı olmak adına bu tarz postlar yayınlamaya başladım.bu yönde gelen yorumlar epey fazla oluyor inşallah ufak bir cesaret verebilirim diye düşündüm.bunu da söylemeden geçemedim.


ve işte elimizde çuval gibi :) bir elbise oluyor.ön ve sırt kısmını ''V'' şekilde yapmak istedik.bunun için dekoltenin nerede bitmesini planlıyorsak, onun 1 cm üzerinden işaret alalım.arka parçayı 2 ye katlayıp, cetvel ile omuzun boyun kısmından,  işaretli yeri birleştiren bir çizgi çizelim ve keselim.ön parça içinde aynı şekilde..



geriye kol oyuntusunu, sırt ve yaka kenarını biye ile çevirmek kaldı.şeker mi şeker bir biye buldum ve bununla çevirdim.her ne kadar kemer ile kullanılacaksa da kaymasını engellemesi için beline de lastik diktim.







Antalya'dan aldığım jarse kumaş ile fotoğraftaki elbiseyi yapmak için kolları sıvadım bile.kalıp çıkarıldı, kumaş masaya serildi...



                      en yakın zamanda tekrar görüşmek üzere..
                        herkese sevgiler

18 yorum:

BIRAKTIĞIM İZLER dedi ki...

Bursa kumaş pazarı benim daimi mekanlarımdan. Çarşıya çıkınca uğramadan edemiyorum. Ankarayı bilmediğim için bayağı uygun geliyor fiyatlar. Elbise çok şık güle güle giysin kardeşin.

designbyeda dedi ki...

bıraktığım izler,
teşekkür ederim.keşke benimde elimin altında bursa kumaş pazarı olsa veya İstanbul cuma pazarı :))))

serpil dedi ki...

Yine kalıpsız dikmiş bu kız :) Çok güzel olmuş , beni cesaretlendirdiğiniz kesin :) Bakalım bu cesareti ne zaman kullanacağım :)) Düzeltilmeyi bekleyen bir yarı dikilmiş elbise ve hiç dokunulmamış harika tiril tiril bir kumaş var ve ben sadece seriliyorum bu sıcakta :))) sevgiler, güzel günlerde giysin kardeşiniz.

designbyeda dedi ki...

serpil hanımcım,
bir faydam olduysa ne mutlu bana.artık daha çok bu yönde postlar hazırlayacağım.yazın gerçekten insanın içinden gelmiyor dikiş.bana da bir ara çöktü o ağırlık ama bu aralar yeni kumaş heyecanı ile sarıldım tekrar dikişe.benden de kocaman sevgiler size..teşekkür ederim.

ANTİGONE dedi ki...

çok şeker olmuş, güle güle giy ;)

designbyeda dedi ki...

antigone,
çok teşekkür ederim

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

Kalipsizz harikalarr

designbyeda dedi ki...

kokosss
teşekkür ederim :))

suhuba dedi ki...

Kumaşına bayıldım. Ben size hayranım. bende kumaşçıya gidiyorum. metresi 7,5-10 tl ye alıyorum. Ama birdaha yapmayacağım. Tarif süper olmuş. Kimsenin bu yazıyı anlamayacağını zannetmem. Bu arada bu gibi v yakalarda yaknın en dip birleşim yerine biye geçirmeyi beceremiyorum. Hep abidik gubidik oluyor. He heeee :) Kendime gülüyorum hep :)

designbyeda dedi ki...

suhuba,
hep diyorum çok cana yakınsın :) teşekkür ediyorum.bu arada bende biye dikerken o kısımda zorlanıyorum :) o kısımda bütün biyeyi döndürmek yerine 2. parçayı koymak gerekiyor.birdaha biyeli çalışmamda resimlerim sevgiler..

keskin makas dedi ki...

çok güzel olmuş eline sağlık :):):)

designbyeda dedi ki...

keskin makas,
çok teşekkür ederim

mor atölye dedi ki...

Süpersin valla daha... çok şeker çok pratiksin, ellerin dert görmesin...

designbyeda dedi ki...

mor atölye,
teşekkür ederim.sizler de süpersiniz ;)

iki dirhem bi çekirdek dedi ki...

biyeyi çok güzel yapmıssınız ben cesaret edemiyorum ve sinir oluyorum elbise yakalarına ayrıca gösterebilirseniz çok sevinirim :)

designbyeda dedi ki...

iki dirhem bir çekirdek,
normalde nasıl yapılır bilmiyorum ama kendi kendime bulduğum kolay bir şekli var.biyeli bir model yapacağım zaman mutlaka görüntüleyeceğim.

Betulaceae dedi ki...

ankara da ucuz kuamas nerden aliyorsunuz...yardimcio lursaniz cok seviniriimmmm....

designbyeda dedi ki...

Betulaceae,
kızılay'da izmir caddesindeki bursa kumaş pazarından alıyorum.1 liradan 100 liraya kadar dolu kumaş var.