9 Ağustos 2011 Salı

ipek eşarptan elbise


2 senedir elbise olmak için bekleyen eşarbı masaya yatırabilmiş olmanın sevincindeyim :)
bir yandan da iyi ki beklemişim diyorum, malum önceden bir bloğum olmadığı için, aşamaları resimleme ihtiyacı duymayacaktım.
kendimce kalıpsız bir şeyler yapmaya çalıştım .desen çok hoşuma gittiği için sonuçtan da memnunum.umarım sizler de beğenirsiniz.yapımı oldukça basit.kalıpsız dikiş dikmeye çekinen arkadaşlarım, belki ufak bir katkım olur sizlere..



eşarp ölçüleri 1m x 1m


ortadan ikiye böldüm.


bir parçanın kenarındaki siyah bordürü keserek çıkardım.


kenarlarını çıkarttığım kumaşı üçgen olacak şekilde katladım ve göğüs 
yüksekliğimi ölçerek kestim.keserken dümdüz değil de
hafif bir ovallik verdim.


sarı kenarları içeriye çevirip, ütü ile sabitleyip, teğel aldım.
siz bu aşamada teğelli kısımlara makina dikişi yapmalısınız.



mankene önce dış kenarı iğneledim.iç kenar için ise mankenin tam orta 
noktasından 4 cm daha kaydırarak iğneledim ki dekolte çok açık 
olmasın.daha sonra bolluğu yedirdim.


diğer parça için de aynı işlemleri uyguladım.


siyah bir kumaşı kuşak gibi diktim ve alttaki parçalara sabitledim.





yine bu aşamada da siyah parçanın üst kısmına makina dikişi yapmalısınız.


üst kısım bitti.sıra etek kısmında.



kumaşın tam orta noktasına A pili yaptım.


manken üzerinde arka kısmın ölçülerini ayarladım 
ve gizli fermuar diktim.etek kısmını da siyah parçayla birleştirdim.





üst kısmı kıvırıp içinden askı geçirdim.resimdeki geçici bir askı.
 dore renginde geniş halkalı bir zincir bulmayı umuyorum.
kumaştaki zincir motifi ile uyacağını düşündüm.fermuar haricindeki  parçaların hiçbiri dikili değil
 fotoğraflama aşamasında zaman kaybetmek istemedim.
dikişleri tamamlayıp, dore zinciri bulup giydiğim zaman üzerimde fotoğraflayacağım.




19 yorum:

serpil dedi ki...

Çok beğendim.. Harika bir desen seçmeşsiniz zaten..Ne de güzel anlattınız insanın kalkıp yapası geliyor :)Zincirli halini çok görmek istedim şu anda.. hadi bitiriiiiin :)

MODAVESAİRE dedi ki...

yuh yani aşama aşama nasıl da anlatmışsın bu kadar mı güzel olur, desen, siyah ile çok uymuş , gerçekten çok sexi bişiii:) güle güle giy ellerine sağlık..

suhuba dedi ki...

Selam,
Anlatım çok net olmuş. Ellerine sağlık. Üzerinde görmeyi bekliyoruz. :)

Deniz dedi ki...

Merhaba, çok güzel olmuş gerçekten elinize sağlık! :)
www.LensMarket.Com

designbyeda dedi ki...

serpil,
zincirli halini ben de çok görmek istiyorum :)) dilediğim gibi bir zincir bulursam çok mutlu olacağım.sizde yapın farklı yorumlar görmek güzel oluyor.teşekkürler

modavesaire,
tek tek resimledim vallahi :) keyifle yaptım.çok teşekkür ederim

suhuba,
tamamladığım vakit mutlaka giyeceğim.işte tek zorlayan zincir kısmı olacak.fethiye bu konularda biraz kıt malesef.teşekkür ederim

designbyeda dedi ki...

deniz,
teşekkür ederim :)

motto dedi ki...

bravo yaa..tAmda böyle bi fikre ihtiyacım vardı.ama sen inanılmaz hoş yapmışsın.eline saglıık. merakla bekliorum..

designbyeda dedi ki...

motto,
işte buuu :)) fikir verebildiysem ufakta olsa yardımım dokunduysa ne mutlu bana :)) teşekkürler

dikisdersi dedi ki...

ne kadar güzel anlatım böyle paylaşım için teşekkurler renkleride harika

http://www.dikisdersi.com/2010/06/burda-042010-mod-127.html

Eda bak burda yakın fotografları var kolun ,bence yap fiyonkunu ,daha hoş olur

designbyeda dedi ki...

dikişdersi,
çok teşekkür ederim.
fiyonk yapmayı çok istiyorum bende ama kumaşım kalmadı,kalıptaki de kısa kaldı niye öyle oldu anlamadım :(

dikisdersi dedi ki...

fiyongun dikiş payını 0.5 içeri al belli olmaz. büzgü de kısalma yapar normaldir ,kumaşında elastik degilse hepten yapar ,bende yaşadım aynı sorunu

designbyeda dedi ki...

dikişdersi
doğru vallahi kurtarmaya çalışıyım öyle daha güzel sonuçta teşekkür ederim :))

zuhal dedi ki...

Nasıl pratik bir anlatım,adım adım resmetmek,şahane olmuş :)

Ama şu var..
Eda'cım,sana diyorum,bunları tabi sen giyiyosun şıkır şıkır milletin ağzı açık kalıyo,yapalım bi butik sana bak gör patlıyo mu :) patlamıyo mu satışlar!

zuhal dedi ki...

+ üzerinde görmek istiyoruzzzzz amaaa bu zarif elbiseyi..
manken de değillllllll

Rabia Betul dedi ki...

Cok beğendim elinize saglık .Evde değerlendirilmeyi bekleyen bir sürü eşarbım var, bunu denemeliyim .44 beden icin yapsak nasil durur acaba yoksa eski carsaflarla mi yapmalıyım? :))

designbyeda dedi ki...

rabia betul
çok güldürdünüz beni, Allah da sizi güldürsün..44 beden için yapacaksanız bir önerim var.etek kısmını tek parça olarak değilde,1 ön, 1 arka olarak kesin.yan birleşim yerlerine, nekadar genişletmek gerekiyorsa, uygun renkte şerit dikin.örneğin 5 cm genişliğinde şerit kullanırsanız,her iki yanda olacağı için toplamda 10 cm genişletmiş olacaksanız.
sevgiler

queen_ff dedi ki...

ya süper olmuş ama boydan resim yok.Boydan nasıl duruyor??

designbyeda dedi ki...

quenn_ff
teşekkür ederim istediğim gibi askı bulamadım halaa :( yakında üzerimde çekeceğim fotoğrafını

Adsız dedi ki...

Guzel anlatmiwsiniz harika olmus ellerinize saliq super