22 Temmuz 2011 Cuma

geri dönüşümlere devam...pantolondan eteğe resimli anlatım

yeni kalıp çıkarmak, kumaş kesmek, teğel ve prova yapmak 1 haftadır içimden gelmiyor.birde elimde çok az kumaş kaldı.olanları ne yapacağıma karar veremedim.ben bir modelden değilde daha çok kumaştan ilham alıyorum.bu kumaştan ne olur? diye yola çıkıyorum uykusuna yatıyorum :)

ben de içimde hazır bu isteksizlik varken, giyilmeyenleri giyilebilecek hale getirmeye başladım.2 adet keten pantolonum vardı biri beyaz diğeri açık taş rengi tonlarında.
yerde yatan pantolon güzel gibi gözüksede giyince basenli ve kilolu gösterdiği için yıllardır dolap bekliyor, önce şort yapacaktım ama yine şişman gösterecekti.ben de etek yaparım ozaman dedim.



pantolonun paça boyunu, istediğimiz etek uzunluğu kadar kısaltıyoruz.2 fotoğraftaki gibi ağ kısmını kesiyoruz.
3. fotoğraftaki gibi açıp, ön kısmını dümdüz, arka kısmını kalça için çok az kavisli dikiyoruz.etek ucunu kıvırınca işlem bitiyor :)

bu şekilde daha çok kullanacağım kesin..







 bu elbiseye de hayat verdim.teyzemin hiç giymediği etiketi üstünde 44 beden elbisesi, kardeşime yaradı.ama bu da kolay bir daraltma işlemi değil.çünkü kardeşim 36 beden elbise 44.arada bu kadar fark olunca yandan daraltmak iyi bir sonuç vermeyecekti, göğüs kupları olması gereken yerde durmadı.bende kupları orta parçaya doğru kaydırdım.





13 yorum:

MODAVESAİRE dedi ki...

ÇOK ZOR İŞ CANIM, SEN ÇOK SABIRLISIN BAYILDIM VALLA ETEK ÇOOK MODERN OLMUŞ ÖNDE PLİLİ..

eda dedi ki...

teşekkür ederim aslında hiç zor değil cepler hazır kemer hazır :)

suhuba dedi ki...

Valla süper olmuş eteğe dönüşümü kesin denemeli. Hele kot pantolonda. 1-2 pantolonum var. Çok güzel olmuş. E elbisede öyle. Bayıldım Bana tamir çok zor geliyor. HArikasın canım

eda dedi ki...

suhuba, teşekkür ederim.kesinlikle giyilmeyen, modeli kalıbı beğenilmeyen pantolonları etek yapmak lazım :) bende kot pantolondan denemek istiyorum..

Antigone dedi ki...

etek harika olmuş, bayıldım! elbiseyi de yeni baştan dikmişsin adeta. çok güzel ;)

ツ ✁✂✄ Sezgi ✁✂✄ ツ dedi ki...

İkisi de süper ,Straplez harika olmuş bu halı ıle elleıne saglık

eda dedi ki...

antigone, teşekkür ederim gerçekten öyle oldu :)

sezgi, çok teşekkür ederim

ada ve deniz dedi ki...

eteğe bayıldım:))

designbyeda dedi ki...

ada ve deniz,
çok teşekkürler

alanay dedi ki...

bence de çok sabırlısın.dikiş bilirim ama sabredemiyorum.gayet güzel olmuş her ikisi de.ellerinize sağlık...

designbyeda dedi ki...

alanay,
sabırlı olduğum bir gerçek ama bunda sabır gerektiren bir durum olmadı :)cep hazır kemer hazır...teşekkür ederim

gps87 dedi ki...

valla çok güzel olmuş ellerinize sağlık :)

designbyeda dedi ki...

gps87,
çok teşekkürler :))