11 Haziran 2011 Cumartesi

volanlı etek ve sevgili dikiş makinam

geçen sene kursa gittiğim zaman ilk bohça diktirmişti sevgili hocamız sonra da 6 parçalı beli lastikli bir etek..tabi bohçayla şunla bunla uğraşmak sıkıcı gelmişti, biran önce hayalimdeki giyisilere geçmek istiyordum. bu etek de 3. çalışmamdı, yani hocamız düz dar etek diye belirlemişti o haftaki işimizi ama ben merdivenleri 3er 5er çıkmak istediğimden bu modeli yapmaya karar vermiştim sağolsun dikiş hocam da beni kırmamıştı..

benim elim ayağım olan sevgili makinam.singer curvy 8770.


geçen sene doğum günümde hediye gelmişti.ozaman bir kampanya vardı bu makinayı alana tradition 2250 hediye idi.2 makina birden şok olmuştum.





bu makina da yeni gelen bir hediye.. bir antikacıdan alınan 80 yıllık emektarın son durağı oluyorum .elle çevirerek dikiş dikiliyor, bir elle kolu çevirmek bir elle kumaşı zapdetmek zordu açıkcası.biri çevirme işini yapsa.... :)))
hemen denedim, bütün parçaları çok güzel çalışıyor dikişi öyle düzgün ki şaşırdım kaldım.içinde bir sürü dikiş ayağının ve başka parçaların olduğu bir kutu var.masuraların şirinliği ve üzerinde sarılı ipler beni çok garip duygulara sürükledi.kim bilir sahibesi neler dikti bu makinada...

10 yorum:

dikisdersi dedi ki...

oo dikiş klavuzu bile var ,sıkılırsan birgün bana yolla ,anneminde vardı ,o makinada dikiş dikerdi ,bu dedigim 33 sene önce falan benim hatırladıgım ,parçalarının ne işe yaradıgını bilmiyorsan yardımcı olurum ,keyifle baktım ,güle güle kullan

suhuba dedi ki...

Selamlar,
Beni izlemeye almışsın. Sevindim ve ziyaretimle çok daha mutlu oldum dikiş bilenlere bayılıyorum. Sende öyle güzel şeyler yapmışsınki hemen bakmaya devam edeceğim ama artık izlememdesin takipçinim. Çünkü ben acami bayana enerji veriyorsunuz. Bayldım yaptıklarına. İyiki beni izlemeye almışsın.

eda dedi ki...

dikiş dersi, bende bakarken çok keyif alıyorum.dediğin gibi klavuzu var da parçaların ne işe yaradığını çözebildim yine de aklıma takılan olursa sorarım.hele kenar kıvırma aparatı çok hoşuma gitti keşke yeni makinaya uysa :))

suhuba, hoşgeldin güzel yorumlarınla mutlu oldum..inan bana ben de acemiyim yakından baksan ne hatalar vardır.sadece cesaret et en fazla kumaşı atarsın..

Antigone dedi ki...

gerçekten de üçer-beşer çıkmışsın basamakları. bu eteğine de bayıldım, harika! bir de dikiş tutukunu yeni bir blogger arkadaşım oldu diye çok heyecanlıyım. iyi ki geldin!

zuhal dedi ki...

Bak ben bu eteğe de bayıldım :) Ellerine sağlık Eda.

eda dedi ki...

antigone, aylarca takip ettiğim blog sahiplerinden böyle güzel yorumlar almak çok güzel.bu sebepten asıl ben heyecanlıyım destek görmek inanılmaz cesaret verdi bana..teşekkür ediyorum.

zuhal, tek kelimeyle harikasın memnun ettin beni :)))

nalan dedi ki...

Eda ,böyle bir makineyi (hatta benimki sanırım biraz daha eski) yirmi yıl evel Kadıköy eski Salıpazarında pazar günü eskiciler ourdu ordan alm ıştım.Sırf sesi için.Evde dekor olur diye.
Sonra baktım ki evdeki piko makinesinden daha iyi iş çıkarıyor kocam ona bir motor taktı .Dekor görevini diğer makineye verdik o şimdi merdiven altında dekor.
Çok da memnunum.Hiç naz etmiyor.
Gerekirse sen de motor taktırabilirsin diye yazdım ama elindeki Sıngerler de çok iyi.
Gençlerin dikişi sevmesini öyle önemsiyorum ki.
Seni kutluyorum.

designbyeda dedi ki...

Nalan Hanım'cım
haklısınız bu eski makinelerin dikişi bir başka oluyor.elle çevirerek denedim gerçekten muntazamdı.benim şuan kullandığım elektronik ve çok hassas.
dikiş benim genlerimde var sanırım.annem ve teyzelerim çok iyiler bu konuda.2 sene oldu öğrendiğim ve dikiş dikmediğim günlerime acıyorum resmen.övgü dolu sözlerinize minnettarım.çok teşekkür ederim.sevgiler

arch.fikriye dedi ki...

valla canım senin kadar şanlı olamıyorum. tabii nazarlardan korusun seni.bendeki makine 20 yaşından annemin bozulursa naparım diyorum alacak gücümüzde yok.etekte süper fiziğinde.maşallah,maşallah,maşallah.3 defa söylenmeli

zehra dedi ki...

mrb eda hanım makineyi araştırırken sizin bloğunuzda rastladım şuan da singer kampanya çıkarmış 990 tl yapmış curvy nin fiyatını memnunmusunuz makinenizden kullanımı kolaymı benimki zikzak makine elektronik kullanmadım hiç o yüzden sormak istedim