17 Haziran 2011 Cuma

ilk abiye denemesi



geçenlerde bahsettiğim şifona benzeyen lacivert kumaşa el attım dün verev olarak etek kısmını kestim.bugün de üst kısmının astarını kestim ve telaladım.abiyelerin büst kısmının nasıl sert olduğunu ne kullanıldığını merak ediyorum fakat öğrenemedim.kendimce bir şey keşfettim.düşündüm ki normal tela bir derece sertlik katacak astara..kumaşçıda farkettiğim çok sert bir tela vardı, gömlek yakası için kullanılıyormuş.denemekte fayda var dedim.önce yarım metre kadar astara hiç kesmeden, yarım metrelik telayı yapıştırdım.tam istediğim gibi oldu sonradan kalıbı yerleştirip kestim.iyiki öyle yapmışım, astarı kestikten sonra telayı yapıştırmakta zorlanacaktım.oldukça zor sabitleniyor.






sağ tarafta bir ezilme olmuş fotoğrafı çekerken farketmedim..normalde bir problem yok.



şuanda hiçbir parça dikili değil.iğneledim sadece.sizce tek omuz nasıl olacak?
acaba iki tarafı da aynı mı yapsam, yani straples mi olsa?







10 yorum:

Antigone dedi ki...

bence böyle tek omuz daha şık. hem kullanımı da rahat olur. eline sağlık bu arada, çok güzel görünüyor!

suhuba dedi ki...

Bencede tek omuz daha farklı durur.Gözümü korkuttu bu iş. Hayran hayran baktım :) Kedi-Ciğer hikayesi.Emini çok güzel olacak. Bu arada yorumun için sanada ayrıca teşekkür ederim. Hepiniz çok mutlu ettiniz beni. Okadar samimisinizki. Yaşasın siz :)

eda dedi ki...

antigone, ben de fikir değiştirdim tek omuz yapacağım.teşekkür ederim

suhuba, benim de gözüm korkuyor yaptıkca zorlaşıyor.senin samimi içten yazın karşısında kayıtsız kalmak imkansızdı..

dikisdersi dedi ki...

ne demek çok güzel gidiyorsun ,blokları yeni okuyorum lütfen ,bunu alt tarafkara atma ,abiye sever biri olarak güzel gidiyor uanlızca kupları çıtlat ,daha hoş görünecek ,

dikisdersi dedi ki...

büst hazırlaman lazım buna eda ,o yazım blog sorunları oldugu zaman gitmiş ,elindeki tela gelinlik ve çanta telası ,grogren tela ve balen le bust hazırla daha güzel olur ,bilmiyorum dedigin için yardımcı olayım dedim :)
http://www.dikisdersi.com/2009_07_11_archive.html
http://www.dikisdersi.com/2009/08/elbiseye-balen-dikimipolyester-boning.html

eda dedi ki...

dikişdersi, keşke ozaman sorsaymışım yardımcı olmana herzaman çok sevinirim.asla yanlış anlamam lütfen herzaman fikrini ve yanlışlarımı belirt.
sanırım üst tarafı için yeterli kumaşım kalmadı.beceremeyince kırpa kırpa, şekilden şekle soka soka üst için kestiğim kumaş bitti :)))
verevden kestiğim alt etek kısmı var elimde birtek.

dikisdersi dedi ki...

tamam bunu atma ,bak resimde görülen kup yerlerinde bir kabarıklık oluşmuş ,onları küçük küçük çıtlat fazla dikişe girmeden ,nerde bulurum dur bir bakayım cekette göstermişrim sanırım bütün kayıtlarım gitmiş neredeyse ,ama sen bunu yarım bırakma bu bitöiş hiç bir işi kalmamış ,

eda dedi ki...

dikişdersi, çıtlatmam gereken yerleri anladım kupların tam döndüğü kısım değilmi?? ama üst için şifon kumaş kalmadı elimde.ben birgüzel kırpa kırpa bitirdim.ya etekten çıkarıcam yani etek kısa olacak ya da başka bir fikre ihtiyacım var...

Betül AKSOY dedi ki...

eda ve dikişdersi sizlere teşekürler Bende dikişe geç kalanlardanım ve sizleri takip ediyorum abiye elbisen çok güzel olmuş bende kızıma mezuniyet için model arıyordum çok beğendim hangi burda dergisinden çalıştın 3 aydır dikiş kursuna gidiyorum teşekkürler her şey için başarılar sizlere

designbyeda dedi ki...

betül hanım,
kalıp kullanmadım.mankenin üzerinde çalıştım.